کد خبر: ۱۲۷۵۷
سوره مهر | خاطرات ۱۷ سالگی سیده زهرا حسینی در آستانه چاپ ۱۶۰ قرار دارد؛

«دا»، ناگفته‌های محاصره خرمشهر

کتاب «دا» نوشته سیده زهرا حسینی است که انتشارات سوره مهر در سال ۹۶ آن را به چاپ رسانده است.
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، کتاب «دا» که انتشارات سوره مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی آن را به چاپ رسانده، یکی از بهترین نمونه‌های ادبیات دفاع مقدس است که از روز‌های آتش‌بار جنگ تحمیلی روایتی را ارائه کرده است. این کتاب را کمتر کسی خوانده و از تاثیرگذاری آن سخن نگفته است. اكنون اين كتاب در آستانه چاپ صدو شصتم قرار دارد.

این کتاب، خاطرات سیده‌ زهرا حسینی، بانویی ۱۷ ساله در روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی است که آنچه در دو شهر بصره و خرمشهر را دیده و شنیده روایت کرده است. محور مرکزی این کتاب ۸۰۰ ساله را سال‌های محاصره‌ی خرمشهر توسط نیرو‌های عراقی و روز‌های تلخی که بر این شهر گذشت، تشکیل می‌دهد.

حسینی در این کتاب، خاطرات خود از روز‌های آغاز مقاومت و روز‌های پس از آن را با جزئی‌ترین موارد روایت می‌کند تا آنجا که این گونه جزیی‌نگری و بیان لحظه به لحظه وقایع باعث شده تا بسیاری آن را رمان بنامند؛ حال آنکه این کتاب سراسر مبتنی بر رویداد‌های واقعی و خاطرات حقیقی سیده زهرا از آن روزهاست.

راوی در آن روز‌ها تنها ۱۷ سال داشته و اهمیت این کتاب شاید در این باشد که وقایع جنگ ما برای اولین بار از زاویه دید یک دختر نوجوان روایت شده است؛ خاطراتی که راوی حدود ۲۰ سال آن‌ها را درون سینه خود همچون یک راز حفظ کرد و حرفی از آن نزد.

گفتنی است؛ امروزه ادبیات دفاع مقدس به مثابه یک نقطه عطف در تاریخ نشر کشور شناخته شده و کارکرد دارد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار