کد خبر: ۱۳۰۸۹
انتشارات امیرکبیر | به کتابفروشی‌ها رسيد

«مریم، شاهکار آفرینش» روایت انسانی از جنس نور

«مریم، شاهکار آفرینش» کتابی از مرضیه محمدزاده در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسید.
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «مریم (س) شاهکار آفرینش» که بر اساس کتب آسمانی قرآن و انجیل و به قلم مرضیه محمدزاده نوشته شده، در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

در تاریخ کتب منتشر شده فارسی کمتر کتابی را می‌توان یافت که به‌طور مشخص به زندگی و شخصیت حضرت مریم (س) پرداخته باشد، اما در این کتاب محمدزاده که خود استاد تمام دانشگاه مذاهب اسلامی و از نویسندگان دایرة‌المعارف تشیع و دانشنامه جهان اسلام است، تلاش کرده تا حقایق روشن‌نشده درباره‌ی این بانوی بزرگوار را بدون تعصب شرح دهد. کتاب در بخش اول سرگذشت، خصوصیات و ویژگی‌ها و وفات حضرت مریم (س) را از منظر قرآن بررسی می‌کند و در بخش دوم، در شش فصل به بررسی شخصیت، جایگاه، ارتباط با حضرت مسیح (ع) و وفات این بانو در کتاب مقدس انجیل و از دیدگاه علمای مسیحیت می‌پردازد. «مریم (س) شاهکار آفرینش» در ۱۶۵ صفحه منتشر و در کتابفروشی‌ها موجود است.

در بخشی از این کتاب که از کامل‌ترین منابع مطالعاتی درباره حضرت مریم (سلام‌الله علیها) است می‌خوانیم:
«هیچ‌کس جز آفریدگار انسان به حقیقت گوهر ذاتی او آگاه نیست. آفرینش، آغاز عشق خداوند در خلقت است که تجلی حبّ او در آفرینش زن پدیدار گشت و در این میان به روایت مریم (س) روایت عشق است و تسلیم؛ روایت سالکی است که در مسیر توحید قله‌های رفیع عبودیت را یکی پس از دیگری طی کرد تا بدانجا رسید که شاهکاری از آفرینش را به نمایش نشاند.
روایت او روایت هر انسانی است که بخواهد نور باشد و با نور وجودش عالم را روشن سازد.»

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار