کد خبر: ۱۵۱۰۵
انتشارات بین الملل | به قلم آیت الله سید کاظم حسینی حائری منتشر شد

پاسخ‌هایی متفاوت به شبهات در تشكيل حکومت اسلامی در زمان غیبت کبری

«حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» به قلم آیت الله سیدکاظم حسینی حائری منتشر شد.
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» به قلم آیت الله سید کاظم حسینی حائری ذیل شبهاتی درباره‌ حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری به همت نشر بین الملل روانه بازار نشر شده است.

آیت الله حائری نويسنده کتاب، با تأمل در سیره‌ حضرات معصومین علیهم‌السلام، حکمتِ غیبت واخبار ممنوعیتِ خروجِ قبل از قیامِ حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شرح و بسط داده است. آیت الله حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت، به مفاهیمی پرداخته که حتی برای غیرمتخصصان در این موضوع، قابل فهم و درک است. مسائلی همچون؛ مبانی فقهی ولایت فقیه بر اساس امور حسبیه، دلایل و میزان انتخاب در ولایت فقیه و مرجعیت و ولایت از موارد مهمی است که در این کتاب مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین بررسی سندهای حدیثی و تبیین تعارض بین روایات که مؤلف تلاش کرده تا مسئله‌ی حکومت در عصرغیبت را طبق براهین مختلف و با تکیه بر منابع روایی و قرآن به طور آشکار و صریح بیان کند.

کتاب «حاکمیت اسلامی در عصرغیبت» با عنوان اصلی «ولایه الامر فی عصر‌ الغیبه» به زبان عربی توسط آیت الله سیدکاظم حسینی‌حائری تالیف و توسط دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی ترجمه شده است. این کتاب در ۲۴۳ صفحه به تازگی روانه بازار شده است.

ارسال نظر