کد خبر: ۱۰۱۸
از سوی وسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود «رفیق خوشبخت ما» برگزار شد

دومین جشنواره ملی سرود "رفیق خوشبخت ما" با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

دومین جشنواره ملی سرود "رفیق خوشبخت ما" با معرفی گروه‌های برتر توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، در این دوره، ۲۳۰ اثر از سراسر کشور شامل سرود و نماهنگ و سرود همگانی به این جشنواره رسید.
براین اساس در بخش سرود ندای ثامن (تقدیر ویژه) و نیز گروه‌های نور و شهدا، احلی من العسل، بچه‌های آسمان، محراب و آسمان به ترتیب جایگاه اول تا پنجم و در بخش نماهنگ گروه‌های نسیم رحمت، صدای انقلاب، مرصاد، خانه سرود جبهه فرهنگی اصفهان و عقیق جایگاه برتر را بدست آوردند.
همچنین در بخش شایسته تقدیر‌ها نیز احلی من العسل، بشری، وصال، مشکات و احسان و در بخش همگانی گروه‌های دختران آفتاب از قم، مصباح الهدی از شهرری، نسل آفتاب، نغمه‌های بهشتی، ثارالله شهریار، امام رضا (ع) از شیراز، ثامن آرامش، ریحانه‌های باغ ولایت و آفتاب البرز مورد تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است که در بخش شعر، قاسم صرافان، سید مهدی شفیعی و مرتضی حیدری ال کثیر نیز تجلیل شدند.
دبیر دومین همایش جشنواره ملی سرود در این رابطه افزود: این جشنواره از ابتدای آبان ماه فراخوان خود را با هدف بزرگداشت و یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد.
روح الله عبدالهی ادامه داد: ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی ماه امسال ادامه داشت که هیات داوران ۲۳۰ اثر را مورد بررسی قرار دادند.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ اثر در بخش سرود و نماهنگ از ۸۰ گروه و ۱۱۰ سرود همگانی از سطح مدارس به این جشنواره رسید خاطر نشان کرد: به ترتیب پنج گروه برتر در بخش سرود و نماهنگ، هشت گروه شایسته تقدیر و سه شاعر مورد تقدیر قرار گرفتند.
دبیر دومین همایش جشنواره ملی سرود گفت: نخستین دوره این رویداد فرهنگی در قالب استانی برگزار شد و سرود همگانی با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال به این بخش اضافه شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم با یاد و خاطره شهادت سردار دل‌ها با اشاره به اینکه برای حرکت به این قله نیازمند اندیشه است گفت: این رویداد سرود ملی نیازمند انسجام و پیوستگی دارد.
رییس دومین جشنواره ملی سرود «رفیق خوشبخت ما» هم در این مراسم گفت: ملتی که عزم کرده تا به سمت قله‌های بزرگ حرکت کند ملزومات زیادی برای رسیدن به قله‌ها نیاز دارد. این ملت نیازمند اندیشه‌ای است که بتواند او را در این سختی‌ها نگه دارد و به سمت قله هدایت کند. این ملت نیازمند پیوستگی و انسجامی دارد که این نیز نیازمند ملزومات فراوانی است.
حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد: اگر به سرود به‌عنوان یکی از ملزومات استفاده کنیم قطعاً می‌توانیم از این هنر به‌عنوان یکی از مهم تریم مولفه‌ها اشاره کنیم. ما سرود را به‌عنوان آیتم حاشیه‌ای نمی‌بینیم. سرود می‌تواند کمک ملت ما برای حرکت به سمت قله‌ها باشد. سرود باید برای ما بتواند اندیشه و عزم ایجاد کند. این موضوعی است که ما در تاریخ انقلاب اسلامی تجربه کردیم.
وی افزود: اگر مروری داشته باشیم سرود در کنار دیگر قالب‌های هنری توانسته نقش موثری در حرکت‌های مردمی ایجاد کند. سرود توانسته در کنار مداحی به‌عنوان یک رسانه موثر نقش ایفا کند. پس اگر جشنواره سرودی برگزار می‌شود این اهمیت راهبردی است که با متن حرکت ملت ما نسبت می‌گیرد. سرود‌هایی که در روز‌های پیروزی انقلاب انگیزه بخش و روحیه بخش بود. این سرود‌ها انسجام و وحدت دارد و امیدوارم این جریان که دوباره بعد از سال‌ها احیا شده، فرصتی برای فعالان این عرصه به حساب آید تا بتوانند کمک دهنده و یاری گر مردم ما باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم از مادر شهید «هادی طارمی» تقدیر شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار