کد خبر: ۱۱۳۳
سجاد عزیزی مداح كرمانشاهي:

تجملات، مانع برگزاری روضه‌های خانگی است!

مداح جوان و موفق کرمانشاهی با اشاره به لزوم احیا روضه‌های خانگی، گفت: یکی از موانع احیا و توسعه روضه‌های خانگی، تجملات است.
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

به گزارش پايگاه خبري نهضت، سجاد عزیزی مداح اهلبیت (ع) در گفتگو با روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: روضه‌های خانگی ميان همسايگان و دوستان ارتباط وثيق ايجاد كرده و عاملي براي مشاركت و رفع مشكلات است چراكه به مرور زمان دوستان، همسايگان و اعضاي هيئت با مشكلات يكديگر بيشتر آشنا مي‌شوند و براي برطرف كردن آنها از ظرفيت يكديگر بهره خواهند برد.

اين مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: روضه‌های خانگی به لحاظ جامعه‌شناختی، نقطه آغاز و شکل‌گیری جمع‌هاي دوستانه است همچنين یکی از آثار و برکات روضه‌های خانگی این است که کودکان با اهل‌بیت (ع) بيشتر آشنا شده و زمينه انس آنها  با خاندان عصمت و طهارت ازاين مكان آغاز مي‌شود و به‌ صورت غیرمستقیم ارزش‌هاي اخلاقي دینی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

عزیزی در ادامه گفت: استادم این‌طور به من آموخت که در كنار شركت در مجالس بزرگ در روضه‌های خانگی‌ام هم حضور داشته باشم اين موضوع براي قدما بسيار اهميت داشت.  از قدیم یکی از توصیه‌های بزرگان دين اين بود  که برای افزايش صفا، صمیمیت و معنویت در محله افرادي كه تواناييي دارند در منازلشان مجلس روضه  برگزار كنند.

وی تاکید کرد: اگر تنها دلیل‌ برای برگزار نکردن روضه خانگی خرج و مخارج‌ این مراسم است، می‌توانیم تنها با چای و قند از مهمانان پذیرایی کنیم و علاوه بر این حتماً اصراری به برگزاری روضه‌هایی با جمعیت زیاد نداشته باشیم، روضه خانگی می‌تواند با حضور اعضای خانواده برگزار شود.

سجاد عزیزی خاطرنشان کرد: مهم نیت و برگزاری یک مراسم بی‌تکلف است آیت‌ الله ﻗﺎﺿﯽ (ره) دراین‌باره فرمودند: « دﺭﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ (ع) ﻣﺴﺎﻣﺤﻪ ﻧﻨﻤﺎﯾﯿﺪ، ﺭﻭﺿﻪ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻭﻟﻮ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﺳﺒﺎﺏ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻫﻢ ﻧﺸﺪ ﺩﻫﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺤﺮﻡ ﺗﺮﮎ ﻧﺸﻮﺩ». روضه حتی به ساده‌ترین و کوتاه‌ترین شکل ممکن نیز بسیار ارزشمند است. بنده شخصی را می‌شناسم که همواره سر سفره‌های منزلشان، چه یک نفر نشسته باشند و چه ۱۰۰ نفر، روضه می‌خواند و یاد اباعبدالله (ع) را زنده می‌کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار