کد خبر: ۱۲۴۴

روش‌های نوین آموزش قرآن را یاد بگیریم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوجبلاغ گفت: اگر به دنبال توسعه معارف دینی و قرآنی در جامعه هستیم نباید به روش‌های قدیمی بسنده کنیم و با زبان نسل امروز برای ارتباط با آنها بهره بگیریم.
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

حجت‌الاسلام سید محمد صفوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوجبلاغ با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ها و طرح‌هایی که امسال در سطح شهرستان اجرا شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی نهضت پیشرفت بانوان، اجرای طرح محله همدل، رویداد پیشگام، رویداد قیام و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناسبت‌های ملی مذهبی مثل محرم، ایام فاطمیه، دهه فجر، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی با همکاری دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف از جمله این اقدامات بوده است.

وی در ادامه از فعالیت ۱۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در این شهرستان خبرداد و گفت: این خانه‌های قرآن فعالیت‌های مختلفی از قبیل کلاس‌های آموزشی روخوانی، روانخوانی، صوت و لهن، مفاهیم قرآنی و تربیت حفاظ را در طول سال اجرا می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین علاوه بر آموزش قرآن در فعالیت‌های اجتماعی مثل رزمایش مومنانه، اهدای جهیزیه، نذر قربانی و.. مشارکت دارند.

صفوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر ضرورت حمایت از فعالان قرآنی تاکید کرد و افزود: هماهنگی با «جامعه قرآنی عصر» برای برپایی هیئت‌های قرآنی خانگی و حمایت از خانه‌های قرآنی شهری و روستایی با هدف ایجاد تحول در نهضت قرآنی این شهرستان از جمله این اقدامات است.

وی همچنین از اعزام ۱۳۵ مبلغ به مناطق شهری و روستایی از ابتدای سال تاکنون خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۲۰ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم بودند که با حضور در مساجد، هیئت‌های مذهبی و کانوهای فرهنگی در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های دینی، فرهنگی و قرآنی را اجرا کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوجبلاغ اضافه کرد: این اداره درحال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای اجرای طرح های مختلف به مناسبت فرارسیدن ایام شعبانیه، نوروز و ماه مبارک رمضان است که به یاری خداوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد.

وی بیان کرد: برای جذب مردم به ویژه نسل جوان برای مشارکت در فعالیت‌های قرآنی باید آنها را در کارها سهیم کنیم، اگر کارها مردمی باشد و مردم خود را سهیم بدانند و این موضوع برایشان ملموس باشد برای حضور در برنامه‌ها انگیزه می‌گیرند.

این مسئول توضیح داد: همچنین با ابتکار و خلاقیت در اجرای برنامه‌ها و استفاده از روش های نوین برای جذب مخاطبان امروز می‌توان علاقه قشر جوان را برای مشارکت در فعالیت‌های قرآنی و فراگیری قرآن چندبرابر کرد. اگر به دنبال توسعه معارف دینی و قرآنی در جامعه هستیم نباید به روش‌های قدیمی بسنده کنیم و با زبان نسل امروز برای ارتباط با آنها بهره بگیریم.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار