کد خبر: ۱۲۵۴
نگاهی به فعالیت‌های خیریه‌ طلاب کرجی (1)

کمک های 20 میلیارد تومانی

کارشناس اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز ، با اشاره به فعالیت‌های طلاب و فعالان فرهنگی ساکن کرج گفت: در مجموعه ما در یک سال و نیم ، بیش از ۲۰ میلیارد تومان بدون کمک دولت، برای نیازمندان هزینه شد.
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان البرز، حجت الاسلام مهدی دهقان نیری، کارشناس اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت:  بنده در مجموعه‌ای در اسلام آباد فعالیت می‌کنم  که در طی یک سال و نیم، بیش از ۲۰ میلیارد تومان بدون کمک دولتی برای نیازمندان هزینه کرده است  که کمک‌های مردمی و خیرین است.
وی افزود: فرصت‌های زیادی برای حمایت از نیازمندان وجود دارد. مشکلی که بعضاً مشاهده می‌شود این است که گاهی برای افرادی نیازمند بار‌ها بسته معیشتی می‌رسد و نیازمندان مناطق دیگر بی‌بهره می‌مانند؛ وقتی مدیریت صحیحی بین مراکز خیریه نباشد چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد.
اشتغالزایی برای نیازمندان
دهقان نیری افزود: یکی از برنامه‌های ما ایجاد اشتغال برای نیازمندان است، هر چند برخی فضا‌ها مانع از ایجاد اشتغال بین نیازمندان می‌شوند در حالی که باید به بهترین نحو برنامه‌ریزی کرد تا به استقلال مالی برسند، برخی از نیازمندان از پا افتاده‌اند و امکان اشتغال ندارند، اما گاهی جوانانی هستند که توان کار دارند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی تصریح کرد: برای دانش آموزان نیز دوره‌های آموزشی زبان و اخذ مدرک داریم؛ در اینجا کارگروه جهادی «عاشقان ولایت»، متشکل از جانبازان و رزمندگان ۱۲۰۰ خانواده مستمری بگیر دارند که وضعیت بسیار نامساعدی داشتند و حتی برای ایجاد اشتغال برای نیازمندان و ایجاد بستری برای فروش و بازاریابی گام‌هایی برداشته شد.
این فعال فرهنگی گفت: مشاغل خانگی خوبی ایجاد شده و فرصت زیادی برای تأمین معاش است، در این میان مجموعه‌ای برای مادران سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال با نام برند مامانا وجود دارد که محصولات را به فروش می‌رساند و جواز اشتغال خانگی و وام نیز از جمله این اقدامات است.
دهقان نیری افزود: با همت خیرین کارخانه‌هایی را احیا کردیم تا اشتغال ایجاد شود، از حضور خیرین در توزیع بسته‌های معیشتی استفاده کردیم؛ البته در جهت حفظ عزت نفس به افراد ایده‌هایی داشتیم مبنی بر اینکه می‌توان به جای بسته معیشتی، بن فروشگاه تهیه کرد تا افراد خودشان حق انتخاب داشته باشند و لذت خرید را تجربه کنند.
وی عنوان کرد: این‌ها اثر روانی خوبی دارد، اما کار فرهنگی می‌خواهد، گروه‌های مشاوره نیز ایجاد کرده ایم و در کنار فعالیت خیریه‌ای سه مجموعه فرهنگی و تربیتی راه اندازی کرده‌ایم که هیئتی، جهادی و مسجد محور است خوشبختانه مجموعه‌های خوبی بوده و هر یک ۱۵۰ نفر تحت پوشش دارند در صدد راه اندازی مرکزی برای کودکان کار هستیم تا قدمی برای آنان برداریم. این فعالیت‌ها با همراهی همه عزیزان شکل گرفته است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار