مسئول قرآنی تبلیغات اسلامی ارومیه خبر داد

فعالیت ۷۰ موسسه قرآنی در ارومیه

مسئول قرآنی تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به وجود حدود ۷۰ موسسه قرآنی در ارومیه گفت: اعطای مجوز به موسسات قرآنی در اوایل دهه هشتاد شروع شد و در آن زمان ملاک کمیت و اخذ مجوز بسیار آسان بود اما امروز رویکرد سازمان کیفیت موسسات قرآنی است.
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حسن محمدی امروز در جلسه مدیران موسسات قرآنی ارومیه که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار شد، با بیان این که شهر نیاز به فعالیت جدی فرهنگی دارد، اظهار داشت: متاسفانه خیلی از جلساتی که برگزار می‌شود خروجی قابل توجهی ندارد و صرفا وقت حاضرین را تلف می‌کند بنابراین لازم است متولیان جلسات برای آن‌ها موضوعی را مشخص کنند و حاضرین نیز قبل از حضور در جلسات پیشنهادات و فعالیت‌های خود را در قالب طرح ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اعیاد شعیه نیمه شعبان است و لازم است موسسات قرآنی به این نکته توجه داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کنند و باید نیمه شعبان هم مثل غدیر و عاشورا با شور و شعور برگزار شود و در این باره تبلیغات اسلامی هر کمکی از دستش بیاید دریغ نخواهد کرد و افراد می‌توانند از ظرفیت اداره استفاده کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری که اخیرا هم در سخنرانی‌های خود از آن اظهار گلایه کرده اند، حوزه جمعیت است و ما در این عرصه با یک بحران جدی مواجه هستیم و لازم است موسسات و مجموعه‌های مردمی تبلیغ تکثیر نسل، ازدواج آسان و جهزیه آسان را در دستور کار خود قرار دهند و فرهنگ سازی کنند.
وی گفت: موسسات قرآنی باید با غیرت، شجاعت و رشادت دینی مسائل فرهنگی و دینی را پیگیری کنند و هر مجموعه منطقه خود را پوشش دهد و صرفا به بُعد آموزشی اکتفا نشود، بلکه تربیت در اولویت برنامه‌ها باشد.
در ابتدای این جلسه مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود حدود ۷۰ موسسه قرآنی در ارومیه، گفت: اعطای مجوز به موسسات قرآنی در اوایل دهه هشتاد شروع شد و در آن زمان، ملاک کمیت بوده و اخذ مجوز بسیار آسان بود، اما امروزه رویکرد سازمان کیفیت موسسات قرآنی است.
مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ادامه داد: شهر ارومیه به لحاظ داشتن موسسات قرآنی به پنج منطقه تقسیم شده است و در این طرح، برنامه‌های موسسات مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای هر منطقه یک مدیر مشخص خواهد شد و به فعالیت موسسات نظارت می‌شود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار