کد خبر: ۱۳۰۸
رییس حوزه هنری استان قزوین خبر داد

تقدیر از «سکوت به زبان مادری» در جشنواره بین‌المللی شعر فجر

«امامقلی» گفت: کتاب «سکوت به زبان مادری» از واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین است که در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر شایسته تقدیر شناخته شد.
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

به گزارش دفاع‎‌پرس از قزوین، «محمدرضا امامقلی» رییس حوزه هنری استان قزوین با اشاره به تولیدات حوزه هنری استان قزوین اظهار داشت: تولید کتاب «سکوت به زبان مادری» یکی از آثار فاخر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین است که در این مجموعه جمع آوری و منتشر شده است.
وی گفت: این کتاب در سومین دوره از جایزه کتاب سال قزوین در بخش کودک و نوجوان کتاب مورد تقدیر قرار گرفت و نامزد شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر شد.
رییس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: در اختتامیه «شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر» نامزد‌های این جشنواره در پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) معرفی شدند که کتاب «سکوت به زبان مادری» تولید در بخش کودک و نوجوان شایسته تقدیر شد.
وی افزود: این مجموعه با هجده شعر نیمایی و چهارپاره شامل اشعار مذهبی، عاشقانه، اجتماعی و ملی، ویژه گروه سنی بالای سیزده سال است که توسط مهدی مردانی شاعر بنام قزوینی سروده شده است.
 امامقلی با اشاره به ویژگی این کتاب تصریح کرد: «سکوت به زبان مادری» مجموعه‌ای است برای نوجوانان و سنی که شاید در حوزه شعر خیلی جدی گرفته نمی‌شوند. بسیاری از آثار تولید شده برای این گروه سنی کودکانه هستند و بیشتر آثار موجود در بازار کتاب فاقد مقوله‌های جدی اجتماعی، عاری از تصاویر و مفاهیم قابل درک و اساسا مورد علاقه نوجوان نیست. نویسنده کتاب در «سکوت به زبان مادری» از مفاهیم و دغدغه‌های امروزی همچون دوستی، تلاش، دلتنگی، کودکان کار و ... استفاده کرده است.
تولید کتاب «سکوت به زبان مادری» واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین توانست در سومین دوره جایزه کتاب سال استان قزوین که با بزرگداشت دکتر «احسان اشراقی» همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولین استانی و جمعی از علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در تالار قلم کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد؛ مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار