دادمان در تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری چهارمحال

تعالی فرهنگ، نیازمند تلاش همگانی است

رئیس حوزه هنری در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: تعالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی به تلاش همگانی و حضور قشر‌های مختلف در کنار حوزه هنری نیازمند است.
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری عصر چهارشنبه  یازدهم اسفند ۱۴۰۰ با حضور محمدمهدی دادمان «رئیس حوزه هنری»، معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری، معاون سیاسی امنیتی استانداری، معاون اجتماعی استانداری، مدیرکل صداوسیما استان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس حوزه علمیه خواهران، جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در شهرکرد برگزار شد.

تعالی فرهنگ نیازمند تلاش همگانی است

محمدمهدی دادمان «رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی» در این مراسم گفت: تعالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی به تلاش همگانی و حضور قشرهای مختلف در کنار حوزه هنری نیاز دارد.

وی با اشاره به تفاوت در ظرفیت‌ها و امکانات مادی در دو سوی این نبرد فرهنگی و اشاره به روایت فراتهران در حوزه هنری خاطرنشان کرد: پیروزی ما درگرو اهتمام ورزیدن به استعدادها و ایده‌های غیرمتمرکز و پراکنده در سراسر کشور است.

رئیس حوزه هنری کشور، حمایت و پشتیبانی را وظیفه اصلی نهادها دانست و افزود: باید نگاه‌ها و ظرفیت‌ها را به سمت استان‌ها بکشانیم.

دادمان با اشاره به پیشرفت‌های مطلوب چهارمحال و بختیاری و قدردانی از مسئولیت رئیس سابق حوزه هنری استان، ابراز امیدواری کرد با تصدی‌گری رئیس جدید جوان، پُرتلاش و انقلابی، نسل جدیدی از تحولات فرهنگ و هنر استان آغاز شود.

تلاش حوزه هنری، ماندگاری تولیدات هنرمندان استان است

حجت‌الله شیروانی «رئیس سابق حوزه هنری چهارمحال و بختیاری» در این مراسم گفت: در این سال‌ها با تمام مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ، تمام تلاش حوزه هنری، ماندگاری تولیدات هنرمندان استان بود.

وی افزود: از ابتدای مسئولیت سه هدف را ترسیم کردم، ساماندهی نیروی انسانی، اخذ اعتبارات و ساخت ساختمان حوزه هنری استان که روند جذب اعتبارات ساخت ساختمان انجام‌شده است.

حجت‌الله شیروانی بابیان اینکه چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف هنری پیشرفت کرده است، عنوان کرد: هنرمندان این استان نجیب، باعاطفه، وطن‌دوست، ارزشمند و فعال هستند که باید از آن‌ها حمایت شود.

وی ادامه داد: هنرمندان همیشه به‌منظور توسعه، پیشرفت و تعالی چهارمحال و بختیاری در تلاش بوده‌اند.

رونمایی از سند چشم‌انداز و نقشه تحول حوزه هنری در سال آینده

قائدی - رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری - در ادامه این مراسم ، ضمن تشکر از حسن اعتماد مسئولان به جوانان در این دوره و قدردانی از فعالیت‌های مدیر سابق حوزه هنری، گفت: با خود عهد کرده‌ام هرگاه تریبونی یافتم، جز برای منافع و مطالبات استانم حرفی نزنم.

وی با تأکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری در شاخص‌های توسعه‌ای پس از انقلاب جایگاه خوبی در کشور ندارد، ادامه داد: علت این مسئله، دیدگاه مرکزگرا در دولت‌های مختلف است که باعث شده نگاه اولویت‌داری نسبت به مقوله هنر و فرهنگ در استان وجود نداشته‌باشد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه اولویت در استان اقتصاد و معیشت است، افزود: در همه دولت‌ها فرهنگ و هنر ذیل سیاست و اقتصاد تعریف می‌شد اما در این دولت ضمن تکیه‌بر تلاش خود، از دولتمردان نیز خواستاریم عکس این رویه را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به عدم وجود سند چشم‌انداز در حوزه فرهنگ و هنر استان، تصریح کرد: سال آینده از سند چشم‌انداز و نقشه تحول حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

قائدی فعالیت حوزه هنری را مبنی بر سه اصلِ مردمی‌بودن، توجه به زیست‌بوم و مسئله محور بودن دانست و اظهار داشت: سیاست اولیه حوزه هنری این است که باید پاتوق هنرمندان باشد. زبان هنر، اصلی‌ترین زبان برای جهاد تبیین است.

هنر انقلاب باید راوی گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده باشد

میثم مرادی بیناباج «معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری» نیز بابیان اینکه در این سال‌ها هنرمندان از امکانات موردنیاز که لازمه پیشرفت کارشان است بی‌بهره بوده‌اند، اظهار کرد: هنر باید امیدآفرین باشد، تصویرسازی، تبلیغ و ترویج آینده‌ای مطلوب، دست‌یافتنی و امیدبخش یکی از وظایف اساسی و مهم است.

مرادی با اشاره به اینکه گذشته استان چهارمحال و بختیاری جذاب، بکر، پرکشش و دراماتیک است، افزود: اگر حوزه هنری استان متوجه این ذخیره دست‌نخورده و ارزشمند باشد، می‌تواند برای سالیان طولانی برای فرهنگ ایرانی اسلامی خوراک فکری و معنوی تهیه کند.

مرادی با تأکید بر روایت فراتهران، نگاه تمرکزگرا و مرکززده را معضل جدی دانست و تصریح کرد: به دنبال ایجاد الگوی جدید حکمرانی در فرهنگ و هنر و رسانه ایران اسلامی هستیم.

معاونت راهبردی امور استان‌های حوزه هنری کشور بابیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در تاریخ این استان در دوره معاصر وجود داشته است، تصریح کرد: بی‌بی مریم و علیمردان خان افرادی هستند که در مقابل رضا خان ایستادگی کردند.

مرادی بیناباج این دو فرد را قهرمانان ایل بختیاری و دلاورانی درصحنه‌های نبرد عنوان کرد و افزود: بی‌بی مریم و علیمردان خان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانیم تولیدات اثر هنری در خصوص این شخصیت‌ها داشته باشیم.

وی مطرح کرد: ما می‌توانیم از ذخایر ارزشمند معنوی، تاریخی، خرده‌فرهنگ‌ها و اشخاص در تولید آثار هنری استفاده کنیم.

معاون راهبردی امور استان‌های حوزه هنری کشور عمان سامانی را یکی دیگر از ظرفیت‌های معنوی، شعر و ادبیات چهارمحال و بختیاری دانست و عنوان کرد: ضعف ما در تبلیغ و معرفی این ذخایر و گنجینه‌ها است

جامعه هنری باید به مسائل مردمی توجه کند

محسن حسین میرزایی «معاون سیاسی، امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری» هم بابیان اینکه عزت، آرامش و اقتدار امروز نظام را مدیون شهدا، امام (ره) و رهبر انقلاب هستیم، اظهار کرد: تأثیرگذاری و نقش فاخر و ارزشمند هنرمندان در تمام بخش‌ها و زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز بی‌بدیل بوده است.

وی عنوان کرد: هنری که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به سمت‌وسوی انقلابی گری، جهادی، ترویج آموزه‌های دینی و خدا باوری حرکت کرده قابل‌احترام است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه امام (ره) به مردم و نقش‌آفرینی مردم در تمامی زمینه‌ها توجه ویژه‌ای داشت، تصریح کرد: جامعه هنری باید به مسائل مردمی توجه کنند.

حسین میرزایی ادامه داد: اگر از ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف استفاده شود، کارها رونق خواهد یافت.

وی افزود: مسئولان برای پیشرفت و تعالی استان باید به این باور برسند که نماینده تمام مردم استان هستند فلذا باید از توجه به شهر و گروهی خاص اجتناب کنند.

حسین میرزایی بابیان اینکه باید دو قشر از جامعه به‌صورت ویژه تکریم شوند، مطرح کرد: توجه به محرومان و مستضعفان و تکریم ایثار گران و خانواده‌های شهدا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم، دولت کار شبانه‌روزی است، اظهار کرد: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار