کد خبر: ۱۷۰

بشنویم: آلبوم موسیقی «چل چرا»

«چل چرا» آلبوم نوازندگی ساز بالابان با نوازندگی اسماعیل مـردانی، توسط مرکز موسیقی حوزه هنری کردستان منتشر و روانه بازار شد.
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

آلبوم موسیقی «چل چرا» منتشر شد

موسیقی کردی شامل آواها، ترانه‌ها، آهنگ‌ها و نغمه‌هایی است که به زبان کردی بیان می‌شود و بیانگر ارزش‌ها باورها و حوادث روزگار هستند که زیرشاخه فرهنگ و فولکلور کردی است.

موسیقی کردی از دل افسانه‌ها و روایات تلخ و شیرین این مناطق ظهور و بروز پیدا کرده و سینه به سینه توسط هنرمندان از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

ساز «نرمه نای» یا «بالابان» از سازهای سنتی مناطق کردنشین است که در موسیقی آذربایجان هم از آن استفاده می‌شود که در کردستان «اسماعیل مردانی» به‌عنوان یکی از مشهورترین نوازندگان این ساز شناخته می‌شود.

در این آلبوم مردانی تلاش کرده است بخشی از نواهای معروف کردی را شامل ۲۳ آهنگ از جمله نغمه‌های «گه لو»، «گولی»، «هیجرانی»، «هوره»، «لاوک»، «پاییزه»، «پیره هه لو»، «سه حه ره»، «شیرین به هاره»، «سیاوچه مانه»، «یارغه زال»، «ئه للا وه یسی»، «سواره» و… را با صدای دلنشین نرمه نای بنوازد و این نواها را ماندگار کند.

از جمله موفقیت‌های اسماعیل مردانی می‌توان به حضور در فستیوال جهانی موسیقی فرانسه و دریافت لوح تقدیر بهترین تکنوازی اشاره کرد. حضور در فستیوال‌های بین‌المللی در کشورهای لهستان، آلمان، ایتالیا، مالزی، امارات متحده عربی، ترکیه، بلغارستان، رومانی، اتریش، یونان، مجارستان، قزاقستان، اسپانیا، عراق و دریافت دکتری افتخاری موسیقی در فرانسه از او چهره‌ای بین‌المللی ساخته است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این آلبوم می‌توانند از طریق شماره تماس ۰۸۷۳۳۲۴۳۶۲۴ و یا مراجعه حضوری به حوزه هنری استان کردستان اقدام کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار