کد خبر: ۱۷۱
به همت نشر بین الملل منتشر شد،

بخوانیم: کتاب «وحی و معجزه از دیدگاه مولوی»

کتاب «وحی و معجزه از دیدگاه مولوی» تألیف دکتر « کاظم بازافکن» توسط نشر بین الملل راهی بازار کتاب شد.
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کتاب«وحی و معجزه از دیدگاه مولوی»موضوع وحی و معجزه و دیگر بحث‌های مربوط به آن‌ از جمله موضوعاتی هستند که شاید به دلیل گستردگی معنا در قرآن کریم، برای برخی مفهوم حقیقی و ماهیّت واقعی خود را پیدا نکرده‌اند. با اینکه بسیاری از عالمان دینی و متکلمان بزرگ، حقیقت وحی و معجزه را فراتر از ادراک عقل دانسته و به عجز و ناتوانی آن در این باب سخن گفته‌اند، اما برخی بر روشن شدن حقیقت آن‌ها اصرار دارند و با استفاده از هر ابزار معرفتی مانند تفکر، تعقل، تخیّل، توهّم و حس درصددند معنای آن‌ها را بیش‌ازپیش روشن نمایند.

بحث از حقیقت وحی به‌مثابۀ بحثی درون‌دینی در حوزۀ الهیات، در بیشتر دین‌های الهی ازجمله اسلام و مسیحیت مطرح بوده و دانشمندان این حوزه‌ها قرن‌هاست آن را از جهت‌های گوناگونِ عرفانی، کلامی، علمی و فلسفی ارزیابی می‌کنند.

هدف مؤلف کتاب «وحی و معجزه» از دیدگاه مولوی» تبیین و بررسی موضوع وحی و معجزه در اندیشۀ مولانا جلال‌الدین رومی است که به عقیدۀ وی دیدگاه مولوی چراغ راه همۀ کسانی است که طالب وصول به حقیقت و متعلّم در سبیل سعادت و هدایت‌اند.

در کتاب وحی و معجزه از دیدگاه مولوی،انواع معجزه‌های پیامبران و تنوع آن‌ها برای زمانی و فراخور سطح بینش و دانش پیروان و مخاطبان و همچنین وحی از نظر قرآن از جمله وحی تشریعی (نبوت)، وحی دل‌ها (وحی‌القلوب) و وحی غریزی (جمادات و حیوانات) و نیز دیدگاه فراتجربی مولانا در این خصوص و ارتباط آن با قانون علیّت و نظم حاکم بر هستی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته‌است.

کتاب «وحی و معجزه از دیدگاه مولوی» تألیف دکتر کاظم بازافکن، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، در ۲۳۹ صفحه و با قیمت ۵۴۰۰۰ تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر و روانۀ بازار شده‌است.

ارسال نظر