کد خبر: ۱۷۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس

برگزاری کرسی‌های تفسیر و تلاوت در ۳۵۰۰ مسجد استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در مراسم تکریم و غبارروبی مساجد گفت:بهار قرآن، فرصتی برای تقرب به خداوند متعال است، برگزاری کرسی‌های تفسیر و تلاوت قرآن کریم در مساجد می‌تواند باعث جلای قلب و روح انسان گردد.
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

برگزاری کرسی‌های تفسیر و تلاوت در ۳۵۰۰ مسجد استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت الاسلام دکتر قانع - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس- در مراسم غبارروبی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله کلبه شیراز که با حضور دکتر ایمانیه استاندار و اصحاب مسجد برگزار شد، گفت: سنت حسنه غبار روبی مساجد هر ساله با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی با حضور مردم و مسئولین در مساجد برگزار می‌گردد و امسال این برنامه با حضور استاندار فرهیخته فارس برگزارشد.
وی افزود: با توجه به جایگاه والای قرآن در این ماه عزیز اداره کل تبلیغات عمده برنامه‌های خود را در این راستا قرار داده که از آن جمله برگزاری کرسی‌های تفسیر و تلاوت در ۳۵۰۰ مسجد، تجلیل از نخبگان قرآنی، برگزاری محفل‌های قرآنی با محوریت روحانیون مستقر در ۲۲۰ روستای استان و برنامه‌های روخوانی و روانخوانی و جزء خوانی قرآن کریم در ۴۰۰۰ خانه قرانی است.
وی از برگزاری محفل جز خوانی در اماکن فرهنگی تاریخی خبر داد و گفت: این برنامه طبق سنولت گذشته در حافظیه  شیراز و مسجد نصیر الملک برگزار خواهد شد.  
قانع درادامه تاکید کرد: یکی از راه‌های تقرب خداوند، مواسات و همدلی با نیازمندان است که در همین راستا ،به امید خدا، پویش افطاری ساده با همکاری بیش از ۵۰۰۰ هیئت مذهبی و مساجد برگزار می‌شود.
دکتر محمدهادی ایمانیه استادندارفارس نیز در مراسم غبارروبی مساجد گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان، اداره کل تبلیغات اسلامی فارس از هر جنبه‌ای که می‌داند از این فرصت معنوی استفاده کند تا رنگ و بوی شهر متناسب با ماه رمضان باشد.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه افراد بسیاری در استان این دغدغه را دارند که فضا متناسب با ماه مبارک باشد، افزود:  نمی‌خواهیم فضای حاکمیتی باشد باید فضای فرهنگی حاکم باشد. کار‌ها باید مردمی انجام شود.
استاندار فارس با تاکید بر سنت حسنه افطاری دادن بیان کرد: این سنت همواره مورد تاکید پیامبر و اهل بیت (ع) بوده و مقام معظم رهبری نیز بر افطاری‌های ساده تاکید کرده اند که در همین جهت افطاری‌های ساده باید در مساجد رونق پیدا کند.
وی خطاب به اهالی مساجد در اجرای این سنت حسنه عنوان کرد: افطاری‌های ساده به دستگاه دولتی وصل نشود، چون اگر مردمی باشد ماندگار است؛ مثال این جریان در موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین دیده می‌شود و بزرگترین مهمانی در اربعین قبل از کرونا رخ می‌داد پس افطاری‌های ساده در مساجد استان به صورت مردمی امکان‌پذیر است.
استاندار فارس با تاکید بر ترویج قرآن و توجه به گسترش فضای قرآنی در استان در این ماه گفت: قرار شده است که در نمایشگاه بین‌المللی یک نمایشگاه پررنگ قرآنی برگزار شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه غبارروبی مساجد کار ارزشمندی است، افزود: این کار سبب رغبت بیشتر مردم برای حضور در مساجد خواهد بود و برای تعمیر، تجهیز و کمک به فعالیت‌های فرهنگی مساجد نیز کمک می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار