کد خبر: ۱۸۲۸
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی خبر داد

اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در ۱۴۲۵ مسجد استان بوشهر

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر از آمادگی ۱۴۲۵ مسجد این استان در ماه رمضان برای میزبانی از روزه‌داران خبر داد.
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری، پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ در نشست ستاد عملیات رمضان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: پس از دو سال شرایط کرونایی که حضور در مساجد با مشکلاتی مواجه بود، امسال تلاش شده تمام مساجد پذیرای مردم در ماه مبارک رمضان باشند.
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از آمادگی تمام مساجد استان در ماه رمضان جهت میزبانی از روزه‌داران خبر داد و بیان کرد: 1425 مسجد استان بوشهر آماده پذیرایی از مردم مؤمن و خداجوی استان هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم و محافل گوناگون مذهبی در مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا، روحانیون به مساجد مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شده‌اند و علاوه بر فعالیت روحانی بومی و مستقر در استان، مبلغ و مفسر قرآنی اعزام شده‌اند.
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در مقابله با کرونا را یک ضرورت دانست و گفت: تمام برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان در مساجد با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار می‌شود.
وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به اطعام رمضانیه و سنت افطاری ساده از خیرین دعوت می‌کنیم که جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از فضای مساجد که با توجه به گستردگی امکان انقال بیماری را کاهش می‌دهد استفاده نمایند.
حجت‌الاسلام قادری از برگزاری «طرح ترنم وحی» ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: لیگ مسابقات مراکز و مؤسسات قرآنی استان بوشهر در قالب «طرح ترنم وحی» همزمان با ماه مبارک رمضان در ۴ محور حفظ، قرائت، مفاهیم و سبک زندگی قرآنی آغاز شده است.
وی برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه‌ها در ماه رمضان دانست و تصریح کرد: دو مراسم ترتیل خوانی بزرگ قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله و امامزاده عبدالمهیمن (ع) بوشهر همه روزه برگزار و از طریق صدا و سیما پخش می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر محفل قرآنی و برگزاری سنت‌های مهم مذهبی را از دیگر برنامه‌های مساجد دانست و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی در مساجد با مشارکت گروه‌های مردمی تدوین شده که اقامه نماز جماعت، تفسیر، روخوانی و جزخوانی قرآن کریم از آن جمله است.
حجت الاسلام محمد قادری با اشاره به ظرفیت هیئات مذهبی افزود: در ماه مبارک رمضان فرصت ایجاد فضایی برای اتصال با معبود باید تسهیل شود فلذا از ظرفیت هیئات شاخص استفاده شده و مراسم مناجات خوانی با محوریت ادعیه مانند دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات خمسه عشر و ... توسط مجموعه‌ها در حال برنامه ریزی و برگزاری است.

ارسال نظر