مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی:

اقتدار و شکست ناپذیری ویژگی بارز «امت قرآنی» است

حجت‌الاسلام امامی «مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی» در همایش بین المللی «نقش قرآن در وحدت مسلمین »، یکی از ویژگی‌های «امت قرآنی» را اقتدار در برابر ظلم عنوان کرد.
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱

اقتدار و شکست ناپذیری ویژگی بارز «امت قرآنی» استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصورامامی «مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی» در همایش بین المللی «نقش قرآن در وحدت مسلمین» که در سالن تئاتر کانون جوانان بسیج ارومیه با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشگری و اهل تسنن برگزار شد اظهار کرد: قرآن کتاب حقیقت است و انسان را در طول زندگی به حقیقت و برهان دعوت کرده است.

وی تصریح کرد: قرآن چنان با استدلال است که مخالفین خود را همواره به آوردن کتابی مثل خود دعوت می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تاسی از آموزه‌های قرآنی ۴۱ سال قبل؛ انقلاب بی بدیلی را در جهان آفریدند که در نوع خود بی نظیر است و هنوز چنین انقلابی در هیچ جای جهان تکرار نشده است.

حجت‌الاسلام امامی در پایان با اشاره به تحریم‌های کمر شکن امریکا و اروپا افزود: با عمل به موازین و دستورات قرآنی در هر عرصه‌ای حتی با وجود تحریم و بی مسئولیتی برخی مدیران، توانستیم در عرصه‌های جهانی خود را اثبات کنیم.

وحدت میان شیعه و سنی ویژگی اصلی اهل کتاب است

نجلا سایدام «محقق و سیاستمدار ترکیه‌ای» هم در این همایش با بیان اینکه همگی زیر لوای اسلام هستیم و نباید اجازه دهیم کسی بر طبل تفرقه بکوبد افزود: باید تا می‌توانیم «وحدت شیعه و سنی» را حفظ کنیم که یکی از ویژگی‌های اصلی اهل کتاب همین است.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم دشمن خدشه‌ای به عقد اخوت ما وارد کند چرا که اسلام در روی زمین صلح و آشتی و برادری را می‌خواهد اما اگر این برادری و آشتی زیر سؤال برود دشمنان خوشحال خواهند شد.

این محقق و سیاستمدار ترکیه‌ای یادآور شد: ما باید ریشه‌های فساد ایادی استکبار را که همواره در صدد اختلاف افکنی و جنگ افروزی در میان مذاهب اسلامی علی الخصوص شیعه و سنی هستند را شناسایی کنیم واجازه ندهیم دشمنان بر طبل تفرقه اندازی و جنگ افروزی بکوبند.

سایدام ادامه داد: در طول تاریخ این فتنه‌ها و فسادها همواره بوده است به همین دلیل اگر بخواهند در میان ما بذر تفرقه شیعه و سنی بکارند با توجه به اینکه خدا و پیامبر همه ما یکی است نباید اجازه این کار را بدهیم.

این محقق و سیاستمدار اهل ترکیه افزود: ما باید بیشتر با هم در ارتباط باشیم تا کم‌تر میانمان تفرقه ایجاد شود و نگذاریم تفاوت‌های ظاهری را معیار اصلی تفرقه قرار دهند چرا که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ما حفظ وحدت میان شیعه و سنی است.

نجلا سایدام در پایان اذعان کرد: در طول این ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی، دشمن همواره درصدد متزلزل ساختن وحدت شیعه و سنی بودند و در این راه هم از هر حربه‌ای استفاده کردند اما با هوشیاری و درایت و وحدتی که میان شیعه و سنی وجود دارد همواره این حربه‌ها بی‌اثر بوده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار