کد خبر: ۱۹۴
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

رعایت ۸۰ درصدی پروتکل های بهداشتی توسط هیئات مذهبی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هیئات مذهبی در سطح استان ۸۰ درصد شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی را به طور کامل در ماه محرم اجرا کردند.
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

رعایت ۸۰ درصدی پروتکل های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در ماه محرمحجت‌الاسلام و المسلمین حسین کیانی در ارتباط با نحوه نظارت بر فعالیت هیئات مذهبی در ماه محرم و صفر اظهار کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ ناظر در سطح استان در قالب گروه های نظارتی بر نحوه اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی تا پایان ماه صفر نظارت و بازرسی دارند.
وی ادامه داد: تاکنون از سه هزار هیئت مذهبی در سطح استان بازرسی انجام گرفته و بیش از ۷۰۰ تذکر شفاهی و ۴۰ تذکر کتبی به ناقضین شیوه نامه های بهداشتی داده شده است. هم چنین از ۲۰ هیئت مذهبی شاخص برای توجیه کامل شیوه نامه دعوت شده و توضیحات کامل برای آنها بیان شده است.
وی با بیان اینکه رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اولیت اصلی هیئات است، افزود: شیوه نامه های بهداشتی که شامل ضد عفونی اماکن، استفاده از ماسک و رعایت کامل فاصله اجتماعی و رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم در تشکل های دینی رعایت و اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین کیانی اذعان کرد: تاکنون بیش از ۵۸۰ مجوز برگزاری مراسم و ایستگاه نما و نوا در شهر اصفهان صادر گردیده و عزاداران حسینی با رعایت مسائل بهداشتی فعالیت خود را انجام داده اند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه شکایات مردمی رسیده به اداره کل روزانه مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد، توضیح داد: طبق هماهنگی به عمل آمده با دستگاه های مختلف، عموم مردم می توانند به منظور ثبت شکایات در خصوص نحوه برگزاری مراسم محرم و صفر با شماره های ۱۳۷و ۱۱۰ و یا ارسال شماره یک به سامانه صدای هیئت (۱۰۰۰۴۶۱۵) اقدام نمایند.
وی بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان علاوه بر نظارت بر دستورالعمل ها و تشکیل کمیته مشترک با نیروی انتظامی و شهرداری وظیفه هماهنگی، اقناع و اطلاع‌رسانی را برعهده دارد و در این رابطه تاکنون اقدام به تشکیل ۲۴ ستاد استانی عملیات محرم در شهرستان ها و ۵۰ ستاد در بخش ها، تشکیل سه جلسه مشترک کارگروه عزاداری و کمیته معنوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، برگزاری بیش از ۱۴۰ گردهمایی مداحان و هیئات مذهبی در شهرستان ها، برگزاری گردهمایی استانی هیئات مذهبی شهر اصفهان و طلایه داران تبلیغ با حضور مبلغین و روحانیون، برگزاری جلسه فضا سازی محیطی با حضور دستگاه های اجرایی کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار