کد خبر: ۱۹۴۴
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج آثار هنری ارزشی و انقلابی

کریمیان گفت: مقام معظم رهبری با تمام مشغله های سیاسی و اقتصادی که دارند از مسائل فرهنگی و هنری غافل نشده اند و ترویج آثار هنری انقلابی و ارزشی را مطالبه دارند.
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، شامگاه (۲۰ فروردین) فیلم «موقعیت مهدی» ویژه فعالین فرهنگی به همت حوزه هنری خراسان جنوبی در محل سینما بهمن بیرجند اکران شد.


«مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: فیلم «موقعیت مهدی» کار نغز و زیبایی و یک فیلم ارزشی روایتگر بهشت خانواده شهدای باکری است.


وی با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: ۲۰ فروردین همزمان با سالگرد شهادت سید اهل قلم «سیدمرتضی آوینی» زمان آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است.



رییس حوزه هنری خراسان جنوبی در خصوص توجه مقام معظم رهبری به بحث هنر عنوان کرد: مقام معظم رهبری از ویژگی‌های یک رهبر مردمی و پیش رو برخوردار هستند و با تمام مشغله‌های سیاسی و اقتصادی که ایشان دارند از مسائل فرهنگی و هنری غافل نشده اند و توجه ویژه‌ای دارند.



کریمیان ادامه داد: مقام معظم رهبری ۴۶ کتاب دفاع مقدس را تاکنون مطالعه کرده اند و به تماشای فیلم‌های ارزشی بسیاری پرداخته اند و فیلم «موقعیت مهدی» در روز‌های ابتدای سال جدید در حضور ایشان اکران شد و مقام معظم رهبری فرمودند که فیلم از آن آثاری است که انسان دوست دارد بار‌ها نگاه کند.


رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آثار بسیاری در حوزه هنری تولید می‌شود، گفت: دغدغه ما دیده شدن این آثار در حوزه کتاب و فیلم است و باید این آثار ارزشی را به دیگران معرفی کنیم و ترویج آثار هنری انقلابی و ارزشی از وظایفی است که مقام معظم رهبری از ما مطالبه دارند.


وی با تاکید بر اینکه از طریق هنر باید وارد عرصه جهاد تبیین شویم، ادامه داد: جامعه هنری از طریق تولید این آثار ارزشی و انقلابی می‌تواند به جهاد تبیین و بیان دستاورد‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کمک کند.


کریمیان بیان کرد: در دهه اخیر بیش از صد‌ها کتاب ارزشی توسط جبهه انقلاب اسلامی تولید شده و ۶۰ کتاب در حوزه مدافعان حرم تهیه شده است و شاهد تولید فیلم‌های ارزشی بسیاری از جمله «موقعیت مهدی»، «منصور» و ... بوده ایم.


رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه فیلم «موقعیت مهدی» بار محتوای هنر اسلامی را توانسته است به دوش بکشد، گفت: فیلم «موقعیت مهدی» روایتگر خانواده دو شهید عزیز مهدی و حمید باکری است که پیکر آن‌ها هیچ گاه به زادگاه بازنگشته است و توانسته است در جشنواره بین المللی فیلم فجر بدرخشد و مخاطبان بسیاری را جذب خود کند.

تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج آثار هنری ارزشی و انقلابی

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار