کد خبر: ۲۰۰۷
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از هم جدا نیستند

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از هم جدا نیستند؛ شناساندن هر چه بیشتر انقلاب با تولید آثار را از وظایف این دو سازمان اعلام کرد.
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی طاهری«مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری» با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی را به هنر اضافه کنیم ماهیت هنر متفاوت و متعالی می‌شود یاخیر افزود: تصور ما این است که هنر آزاد است که یکی از بزرگترین عدم توجه‌ها به ساحت هنر است که اگر بگوییم هنر آزاد است، قالبی خالی از محتوا، خالی از فکر، و خالی از اندیشه است.

سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از هم جدا نیستند

دکتر طاهری یادآورشد: هنر از دانش‌هایی است که فلسفه دارد یعنی دارای چیستی، چرایی و چگونگی است و اثر هنری باید دارایی حرف مشخص و ماندگار باشد به مانند اثر استاد فرشچیان با موضوع عاشورا مرزها را شکسته و در تمام دنیا دیده شده است.

طاهری با اشاره به اینکه ناکار آمدی ساختاری و تفاوت دیدگاه انسانی جامعه مربوط به ذات و هویت جامعه نیست افزود: جامعه ما را ساختارها حرکت داده‌اند و تلقی این بوده که هنر همین بوده است و در بعضی مواقع انسان‌هایی که طینت و هویت اسلامی و انقلابی دارند باید بازخوانی فکری شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در دفاع از انقلاب اسلامی تقیه جایز نیست، بیان کرد: ما از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم که موضع مشترک همه است و اگر ما بخواهیم وارد حوزه هنر غرب بشویم در انتهای صف قرار خواهیم گرفت و لیکن اگر در حوزه انقلاب اسلامی برویم در خط مقدم مواجه هنر تمدنی با هنر غرب و نفر اول مبارزه شناخته می‌شویم.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور و حمایت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی طاهری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: حوزه هنری با ترسیم نقشه راه تلاش دارد برای تبیین انقلاب اسلامی با زبان هنر برنامه‌هایی را اجرا کند و در این راه نیز به کمک و حمایت‌های مادی و معنوی سازمان تبلیغات اسلامی نیاز مند است.

احسان قائدی افزود: حوزه هنری استان تلاش دارد با پرورش استعدادهای هنری استان؛ هنرمند تراز انقلاب اسلامی پرورش داده و تولیدات رسانه‌ای و هنری خود را با موضوع انقلاب اسلامی هر چه بیشتر گسترش دهد.

وی اظهار داشت: توجه به مناطق محروم در استان و توجه به هنرمندان و استعدادهای فرا شهرکرد از برنامه‌های جدی حوزه هنری است که به لطف خدا با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه ریزی برای راه اندازی خانه‌های فرهنگ و هنر در شهرستان‌های استان آغاز شده است.

بنا بر این گزارش، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور در حوزه هنری این روز فرخنده را به جامعه هنری استان و کارکنان حوزه هنری استان تبریک گفت.

 
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار