کد خبر: ۲۰۱۲
زهرا اسماعیلی چهره برتر هنر تئاتر چهارمحال و بختیاری

شناساندن هنر انقلابی و متعهدانه مهم‌ترین چالش امروز هنر انقلاب است

زهرا اسماعیلی کرانی چهره برتر هنر تئاتر در سال 1400 در چهارمحال و بختیاری معتقد است شناساندن هنر انقلابی و متعهدانه مهم‌ترین چالش امروز هنر انقلاب است.
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، زهرا اسماعیلی کرانی «نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر،تلویزیون و رادیو چهارمحال و بختیاری» که کارنامه درخشانی در عرصه هنر انقلابی دارد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: انقلاب ما انقلاب مردمی است و مخاطب هنرش نیز مردم هستند. مهم‌ترین وظیفه یک هنرمند انتقال اتفاقات و مسائلروز جامعه به نسل آینده است. کاری که تاریخ نویس ها هم انجام می‌دهند؛ اما به شرطی که تاریخ را درست بنویسند و اتفاق را با نگاه هنری درست منتقل کنند، نسل جدید و بدون خاطره ما با خواندن کتابها، دیدن فیلم‌ها، مطالعه تاریخ وگوش دادن به صحبتهای کسانی که شاهدان آن روزها هستند می‌توانند به باز آفرینی هنرمندانه بپردازند.

شناساندن هنر انقلابی و متعهدانه مهم‌ترین چالش امروز هنر انقلاب است

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: هنرمند انقلابی باید تلاش کند که فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و روحیه دفاع و ظلم ستیزی را در جامعه اشاعه دهد و به جهان منتشر کند تا جهانیان بدانند در سایه تعلیمات دین مبین اسلام، ما مردمانی جنگ گریزیم اما برای دفاع از دین، ناموس و کشورمان از جان خود نیز می‌گذریم. بدون شک اشاعه این فرهنگ ناب بر دوش هنر و هنرمندان این مرز و بوم است اما حمایت مسولین ارشد کشوری را برای حمایت هر چه بیشتر از هنر و هنرمندمی‌طلبد.

این هنرمند انقلابی افزود: چهارمحال و بختیاری دیار فرهنگ، رنگ و اقوام مختلف است. مردمان این دیار همیشه در صحنه‌های انقلاب حضور داشتند و ظلم ستیز و شجاع بوده‌اند. از انقلاب مشروطه بگیر تا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس. تاریخ دلاور مردی و شجاعت شیر مردان و شیر زنان این دیار هرگز فراموش نخواهد شد. بی بی مریم بختیاری، شیر علی مردان خان، سرداران و رزمندگان شجاع دفاع مقدس و هزاران شهید و جانباز و ایثارگر و آزاده این استان نمونه بارز تعهد و وطن پرستی و ایمان مردم این دیار هستند. هنرمندان بی ادعای این دیار درهمه رشته‌های هنری زبانزد هستند. صفت بارز هنر و هنرمندان این خطه، تعهد آن‌ها به انقلاباسلامی است. بدون شک حمایت همه جانبه از هنرمندان باهوش و با استعداد دیار چهارمحال و بختیاری، مخصوصاً در زمینه معیشت می‌تواند بهترین راهکار برای آفرینش آثار هنری ماندگارباشد.

این «چهره هنری تئاتر سال ۱۴۰۰» استان درباره برنامه‌های پیش روی خود در سال ۱۴۰۱ گفت: به لطف خداوند مهربان اکنون که در سنگر صدا و سیما توفیق خدمت به هنر این مرز و بوم را دارم، تمام تلاشم تولید اثار هنری با توجه به فرهنگ بومی محلی و فولکلور استان، مخصوصاً فرهنگ بختیاری است. پرداختن به سرداران شهید دفاع مقدس، معرفی زنان کارآفرین و شجاع، معرفی آداب و رسوم بکر استان چهارمحال وبختیاری در قالب نمایش رادیویی، مستند رادیویی، تئاتر،تئاتر کودک و تولید یک فیلم سینمایی بلند با موضوع زنان بختیاری، در سال ۱۴۰۱ برنامه پیش روی بنده است که انشالله اجرای این آثار به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یادآوری می‌شود که زهرا اسماعیلی کرانی از سال ۱۳۶۷ فعالیت نمایشی خود را در سن ۱۵ سالگی آغاز کرد. اسماعیلی بیش از ۱۰۰ عنوان جوایز برتر ملی و بین المللی در تئاتر، تلویزیون و رادیو دارد. اسماعیلی در سال ۱۴۰۰ با دو نمایش رادیویی در جشنواره‌های نمایش سردار آسمانی و چهلمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت که نمایش «مافگه» اثر این هنرمند استان با موضوع محلی در چهلمین جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی،موسیقی، بازیگری و... برتر شد و به‌عنوان بهترین اثر نمایشی جشنواره تئاتر بین المللی فجر در بخش رادیو تئاتر معرفی شد.

اسماعیلی در هفته هنر انقلاب اسلامی به‌عنوان چهره برتر هنر انقلاب در بخش تئاتر معرفی شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار