کد خبر: ۲۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام خبر داد؛

استفاده از نظرات نخبگان فرهنگی برای ارتقای امر تبلیغ در ایلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به اهمیت ترویج فضای معنوی و سبک زندگی مومنانه، گفت: از نظرات نخبگان فرهنگی برای ارتقای امر تبلیغ در ایلام استفاده می شود
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی شامگاه پنجشنبه در تجمع هیئت‌ها و عزاداران رضوی که در امامزاده سیدحسن شهرستان مهران برگزار شد گفت: برای امام معصوم، غیبت و حضور معنا ندارد چرا که در اذن دخول حرم حضرت آماده است که امام رضا (ع) از راه دور محبان و ارادتمندانش را می‌شناسد و مورد عنایت و لطف قرار می‌دهد.

وی افزود: از همین فاصله دور به امام رئوف ثامن‌الائمه سلام می‌کنیم و از آقا می‌خواهیم عنایت کنند و هرچه زودتر بساط این بیماری از این مملکت و کل دنیا جمع شود و زمینه برای حضور بیش از پیش عاشقانش فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا فرموده‌اند: «هر کس مرا با دوری راه زیارت کند و از راه دور به زیارت من آید در روز قیامت در سه موقف (در آن هنگامی که نامه‌های اعمال پخش می‌شود، هنگامی که از صراط می‌گذرد و هنگامی که عمل او را بررسی کرده می‌‏سنجند) به یاری او خواهم آمد تا او را از ناراحتی‌های آن حال نجات دهم.

وی افزود: داستانی از شفاعت حضرت رضا (ع) آمده که فردی در شب اول قبر که وقتی عذاب به سراغ او می‌آید امام رضا به دادش می‌رسد و او را از نجات می‌دهد و خطاب به او می‌گوید در دنیا ۳۹ بار به زیارت من آمدی من نیز ۳۹ بار به در این دیار به داد تو خواهم رسید که این اولین آن بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: توسل به اهل بیت مایه آرامش و سلامت روحی و جسمی انسان است؛ این توکل‌ها و توصل‌های به اهل بیت، مایه آرامش و سلامت روحی انسان می‌شود؛ کسانی که ایمان ندارند به سرعت به مرز ناامیدی می‌رسند.

وی ادامه داد: امور معنوی نه تنها در سلامت روحی و آرامش روانی انسان بسیار تأثیر گذار هست بلکه سلامت جسم انسان را نیز در پی خواهد داشت، امروزه مقالات متعددی به این مسئله اشاره کرده‌اند که سلامت معنوی سبب بالا رفتن سیستم ایمنی انسان می‌شود که شاید همین قضیه کرونا در ایام اربعین را بتوان نمونه بارز این مسئله شمرد.

حجت‌الاسلام نجفی تصریح کرد: من دعوت می‌کنم از متخصصین متدین که تأثیر معنویت را در سلامت جسم و بالا رفتن ایمنی بدن به صورت کاملاً علمی بررسی کنند و نتایجش را به اطلاع مردم برسانند، این مسئله مختص ایران نیست مقالات علمی متعددی در خصوص تأثیر معنویات در سلامت روح و جسم نوشته شده است که جای کار بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه ما مخالف رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیستیم، گفت: با یکجانبه گرایی در پروتکل‌ها و غفلت از عوامل معنوی مخالفیم؛ سخن ما این است در کنار رعایت تام و تمام دستورات، سایر عوامل را بررسی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: این یک واقعیت است نه تنها در مراسم اربعین که طبق آماری که گزارش شده است پایین‌ترین درصد گزارش ابتلاء به کرونا در مساجد و مراسم مذهبی اعلام شده است، مطالعات نشان داده‌اند که گرایشات معنوی قوی و نگرش مثبت موجب ارتقای سلامت می‌شود.

وی افزود: عزاداری اهل بیت هر چند به ظاهر سبب غمگین شدن و ناراحتی انسان است اما در باطن سبب آرامش و نشاط روحی انسان می‌شود، بعضی‌ها گمان می‌کنند عزاداری برای اهل بیت سبب افسردگی است در حالی که عزاداری اهل بیت نه تنها عامل افسردگی نیست بلکه عامل رفع دل مردگی و نشاط روحی و معنوی و آرامش روانی است.

حجت‌الاسلام نجفی ادامه داد: هجمه‌های پیچیده فرهنگی که سالیانی است سبک زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است و شرایط کرونایی در این یکسال و نیم گذشته از طرف دیگر سبب شده نیاز به آرامش و تسکین روحی و همچنین کاهش غم و اندوه بیش از پیش احساس شود، بدون شکی یکی از راه‌های رسیدن به آرامش و نشاط ترویج فضای معنوی در کشور است، نباید اجازه دهیم مشکلات عدیده‌ای که امروز با آن طرف هستیم ما را نسبت به این سرمایه‌های عظیم معنوی غافل کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر مسئله ترویج معنویت و اخلاق در جامعه و سبک زندگی مومنانه تاکید کرده‌اند: «شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومت‌ها توفیق چندانی نخواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: سبک زندگی مومنانه نیز در بیانیه گام دوم انقلاب
این گونه مطرح شده است که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است، مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است.

وی افزود: ما در اداره کل تبلیغات اسلامی در تلاش هستیم با همکاری فعلان فرهنگی مردمی استان اقداماتی نو برای ترویج فضای معنوی و سبک زندگی مومنانه انجام دهیم که همکاری همه جانبه شما مردم عزیز را می‌طلبد؛ درب سازمان به روی همه نخبگان و دغدغه مندان فرهنگی باز است و از هرگونه نقد و نظر برای ارتقای امر تبلیغ دین استقبال می‌کنیم و امیدواریم با مشارکت جوان‌های متدین دانشگاهی و حوزوی بتوانیم دِین خود را به مردم استان که حقاً و انصافاً گردن کل کشور حق دارند به نحو احسن ادا کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار