کد خبر: ۲۱۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی گفت:

بستر‌های فرهنگی در قالب کتابخانه، اثر فرهنگی بالایی دارد

حجت الاسلام حسن قانع در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کرونا هم باعث نشد که کتابخوانی تعطیل شود.
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شیراز با حضور حجت الاسلام حسن قانع - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس- ، روح الله منوچهری - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس-، حمیدرضا قانعی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس-  و برگزیدگان شهر شیراز برگزار و همچنین طی ارتباط تصویری از برگزیدگان در استان فارس تقدیر شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در این آیین عنوان کرد: برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سالی که با دو میلاد حضرت مهدی(عج) قرین بود به نام مبارک ایشان مزین شد و این میزان مشارکت مردم فارس و شهر شیراز باعث افتخار است. 

وی عنوان کرد: انسان به عنوان مخلوق الهی دارای خلقت ویژه است و خداوند فرمود: «من انسان را از روح خودم خلق کردم» و این امتیاز ما نسبت به همه مخلوقات است. 

حجت الاسلام حسن قانع ادامه داد: سرشت انسان بر پایه ادراک وضع شده، انسان اگر بخواهد مسیر تکامل را طی کند باید مسیرهای ورودی و خروجی ادراک را بشناسد. روح انسان نیازمند طعام فکری است و مهم است که این طعام از کجا تهیه می شود. اگر این طعام از اهلش گرفته نشود، زوال روح را در پی دارد. 

وی با تاکید بر اینکه اثری که کتاب بر روح انسان می گذارد بسیار عمیق است گفت:  باید در خصوص  خوراک فکری صیانت و مراقبت داشته باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اینکه ارزش انسان به علم و دانش است به مشارکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: باید به خود ببالید چون خود را در دامن کتاب قرار دادید، ارزش انسان به چیزی است که به آن علم و ادارک و دانش پیدا کرده است. 

روح الله منوچهری- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس- در این آیین، با اشاره به اینکه تلاش کتابداران کتابخانه های عمومی در یک سال گذشته، برگزاری باشکوه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بود، عنوان کرد: باعث افتخار است که امروز در خدمت کسانی هستیم که در این رویداد برگزیده شده اند، از همه کسانی که با تلاش خود منجر به ترویج فرهنگ رضوی شدند قدردانی می کنم. 

وی اضافه کرد: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۷۶ هزار نفر از فارس شرکت کردند که از این میان ۱۱۹۵ نفر در  بخش های مختلف این رویداد در سطح فردی و خانوادگی برگزیده شدند. در این مسابقه ترویج‌ فرهنگ رضوی و گسترش کتابخوانی به صورت همزمان رخ داد، شرکت کنندگان در این رویداد، با فرهنگ رضوی و آثار فاخر تولید شده در سطح کشور آشنا شدند. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به روند برگزاری جشنواره تصریح کرد: در یازدهمین دوره ،بخش های مختلفی از جمله تولیدات هنری و شعرسرایی و پویش امام زمان به جشنواره اضافه شد، در این دوره ناشران و آثار تازه تولید شده و همچنین مروجان فرهنگ رضوی، در نظر گرفته شد.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۷۳۰ میلون ریال جایزه به برگزیدگان رضوی فارس تعلق گرفت، اضافه کرد: امسال در تمامی کتابخانه ها چه کتابخانه های نهادی و چه مشارکتی برگزیده داشتیم، امکان برگزیده شدن تا ۲۰ نفر در هر کتابخانه میسر بود که در بخش های مختلف، افراد برتر معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان در این رویداد بالا بود، آثار در مرحله اول توسط گروه داوری متشکل از کتابداران سراسر کشور داوری شد و افرادی که نمره لازم را کسب کردند در قرعه کشی قرار گرفتند و برگزیدگان از طریق انجام قرعه کشی انتخاب شدند.

منوچهری در ادامه ضمن قدردانی از دستگاه های مشارکت کننده در این رویداد عنوان کرد: استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد، آموزش و پروش، سازمان تبلیغات اسلامی‌ استان، فرمانداری ها و شهرداری ها همچنین سازمان های بسیج، همکاری بسیار خوبی در برگزاری برنامه داشتند. 

وی اضافه کرد : یکی از سازمان هایی که به صورت خاص همکاری و برگزیده بسیاری داشت،  سازمان زندان ها بود که بیش از ۶۴۰۰ نفر شرکت کرده و ۳۰ برگزیده معرفی شدند. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خاطرنشان کرد: اختتامیه ملی جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در دهه کرامت به میزانی شهر شیراز برگزار خواهد شد. 

گفتنی است، در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح و هدیه یادبود قدردانی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار