کد خبر: ۲۱۲۳
در حوزه هنری و در چهارمین شب از هفته هنر انقلاب؛

«چهره‌های موسیقی و شعر انقلاب» معرفی و تقدیر شدند

در چهارمین شب از هفته هنر انقلاب در حوزه هنری، شش تن از هنرمندان در عرصه موسیقی و شعر انقلاب با حضور جمعی از مسئولین حوزه هنری معرفی و تقدیر شدند.
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

 

«چهره‌های موسیقی و شعر انقلاب» معرفی و تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، شب گشته چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱، طی مراسمی در حیاط حوزه هنری و با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مسئولین حوزه هنری ازجمله محمدمهدی دادمان، مجدالدین معلمی، ناصر فیض، میلاد عرفان‌پور، محمد زرویی نصرآباد، امیرحسین سمیعی و عباس محمدی؛ چهارمین شب از هفته هنر انقلاب با معرفی چهره‌های سال هنر انقلاب در رشته «موسیقی و شعر انقلاب» معرفی شدند.

در ابتدای این برنامه میلاد عرفان پور «مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری» طی سخنانی با اشاره به مرکز موسیقی حوزه هنری اظهار داشت: در سالهای اخیر و به‌ویژه در این سه سال و اندی که من مسئولیت این مرکز را برعهده داشتم تلاش‌های زیادی در این مرکز در زمینه موسیقی ایرانی،پاپ، تلفیقی، پژوهش و آموزش موسیقی انجام شد و در کنار آن نیز آثاری هم تولید شدند؛ اگر چه محدودیت‌هایی هم وجود داشت اما همه همکاران پای کار ایستادندتا بهترین‌هارقم بخورد.

وی از تولید قریب ۶۰ آلبوم موسیقی در این ایام خبر داد و ابراز امیدواری کرد روزهای بهتری را درحوزه موسیقی در سال‌های آتی شاهد باشیم.

عرفان پور باستایش از چنین جمع‌هایی که از قدیم نیز در حیاط حوزه هنری باب بوده است و با اشاره به ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش شاهد چنین جمع‌های صمیمی به منظور همبستگی و همدلی هنرمندان باشیم.

بعد از سخنان وی و با حضور علیرضا قزوه و عماد توحیدی سه چهره برگزیده سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب در حوزه موسیقی از جمله «قاسم صرافان» به دلیل سرایش تعداد قابل توجهی از سرودها و ترانه‌های انقلابی در سال ۱۴۰۰، «امیرحسین سمیعی» به دلیل اجرای مؤثر آثار و سمفونی‌های فاخرموسیقایی درباره شهدای غواص و شهید سلیمانی و «صادق آهنگران» به دلیل خواندن قطعاتی در مورد شهید سلیمانی و جبهه مقاومت معرفی شدند.

در ادامه این برنامه عباس محمدی «مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری» نیز در سخنان کوتاهی گفت: بسیار خرسندم که بعد از دو سال به دلیل کرونا، امشب توانستیم دوباره دور هم جمع شویم و همه در جشن معرفی چهره برگزیده سال ۱۴۰۰ در حوزه شعر انقلاب سهیم باشیم.

سپس با حضور سعیدحدادیان و ناصر فیض، چهره‌های برگزیده سال ۱۴۰۰ در بخش شعر از جمله «عالیه مهرابی»به دلیل کسب جایزه سراسری شعر فجر، نفر برگزیده بخش شعر بزرگسال، انجمن داری و ارتقا جایگاه شعر زنان با سرودن شعرهای فاخر و متعهد، سرودن شعرهای روزآمد موضوعی با رویکرد واکنش‌سریع، «نغمه مستشار نظامی» به دلیل تقدیر رهبری بابت سرودن شعر مادران شهدا و کتاب «تنها گریه نکن» و راه‌اندازی انجمن‌های مجازی و کمک به ترویج شعر انقلاب و «علیرضا رجبعلی‌زاده» به دلیل سرودن مجموعه شعر عید در تبعید معرفی شدند.

بخش پایانی این مراسم صمیمی نیز با گرفتن عکس یادگاری با حضور چهره‌های برگزیده هفته هنر انقلاب و برخی از مسئولین حوزه هنری به پایان رسید.

یادآوری می‌شودکه صادق آهنگران به دلیل درگذشت محمد زمان گلدسته، شاعر انقلابی و همکار قدیمی وی در این مراسم حضور نداشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار