کد خبر: ۲۱۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد؛

برگزاری اجتماع عظیم قرآنی ها در استان همدان

همدان_مدیر کل تبلیغات استان همدان گفت: اجتماع عظیم قرآنی های استان در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه اجتماع عظیم قرآنیان استان از برنامه‌های شاخص است که با حضور قاریان، حافظان و خادمان قرآن را دربخش‌های مختلف خواهد بود افزود: از بیش از ۶۰ خادم قرآن در این برنامه با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولین و شخصیت‌های استان در عصر روز یکشنبه که منتهی به اذان مغرب عشا و افطار خواهد شد تقدیر می‌شود.

نظیری خاطرنشان کرد: امسال در ماه رمضان شاهد استقبال خوب برنامه‌های مذهبی و عبادی هستیم و عطشی که مردم ما به حضور در محافل و مجالس بود پاسخ داده شده و امیدواریم با دعا‌ها و مناجات و استغاثه‌ها شاهد از بین رفتن بیماری کرونا باشیم.

وی بابیان اینکه محافل جز خوانی قرآن در تمام استان در فضا‌های شهری و روستایی در حال برگزاری است تاکید کرد: نماز‌های جماعت، خطبا، جلسات بانوان به صورت گسترده در حال اجراست همچنین حضور مبلغان در دانشگاه‌ها و مناجات‌های شبانگاه و سحرگاه در سراسر استان در حال اجراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت جشن در مسجد و هیئات حسینی انجام خواهد شد که در تمام شهرستان‌ها به عنوان جشن شاخص برنامه ریزی شده است.

نظیری گفت: بخشی از این برنامه‌ها و جشن‌ها در فضا‌های بیرونی و محل حضور عموم مردم و فضای بیرونی هیأت و مساجد سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از سالیان گذشته به همت حضرت آیت الله طه محمدی برنامه جشن شاخص در شب میلاد امام حسن مجتبی در شهرستان فامنین برگزار خواهد شد که یکی از بزرگترین اجتماعات مردمی در شب میلاد است که شنبه شب در مسجد اعظم فامنین برگزار خواهد می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای سرود بسیار زیبای سلام فرمانده به همت جمعی از عزیزان و بیش از ۴۰۰ نفر از نوجوانان که مدت‌ها در حال تمرین هستند یکی دیگر از برنامه‌های شاخص میلاد است که در استان همدان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این برنامه در شام میلاد در مریانج نمایش داده خواهد شد و در روز دوشنبه عصر در باغ موزه همدان همزمان با برگزاری جشن اجرا می‌شود.

نظیری تصریح کرد: برنامه‌های شب‌های قدر با برنامه ریزی‌های انجام شده در غریب ۲۵۰۰ نقطه تبلیغی در استان همدان با قوت و قدرت برگزار خواهد شد و عموم مساجد، بقاع متبرکه و محافل در روست‌ها و شهر‌ها برنامه‌های شب قدر انجام خواهد شد و بناست که عموم محافل از مبلغین و طلاب بهره‌مند شوند و حتماً جلسات یک بخش آن بیان معارف دینی با رویکرد جهاد تبیین انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان بابیان اینکه در تمام شهرستان‌های ده گانه در مصلی‌ها نماز جمعه، بقاع متبرکه و مساجد شاخص ویژه برنامه‌های برای شب‌های قدر در نظر گرفته شده است افزود: این پیوستگی با شهدا حفظ شود و یکی از برنامه ریزی‌های شاخص شب‌های قدر به همت افراد بسیجی و مخلص، برگزاری مراسم شب‌های قدر در کنار گلزار شهدای هریک از شهرستان‌ها خواهد بود.

برگزاری اجتماع عظیم قرآنی ها در استان همدان

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار