کد خبر: ۲۱۶۵
حجت‌الاسلام قمی در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب:

امروز هنرمندان راویان برحق در نبرد کارزار هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در «آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب»، از «هنرمندان» به‌عنوان «راویان برحق در نبرد کار زار» یاد کرد.
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیین «اختتامیه هفته هنر انقلاب»با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان و جمعی از مسئولین حوزه هنری و هنرمندان در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» در این آیین اختتامیه با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اظهار داشت: شهادت سید مرتضی آوینی برای ما خادمان فرهنگ و هنر؛ مناسبتی است تا بتوانیم امروز از هنر انقلاب تقدیر کنیم. این درحالی است که خاطرات و تلقی‌هایی که از وجود نازنین سید مرتضی آوینی به یادگار مانده است را اگر مرور کنیم یکی از آن‌هادر چهره هنرمند مکتب انقلابی از ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ تجسم و تجسد یافته است.

امروز هنرمندان راویان برحق در نبرد کارزار هستند

وی افزود: امشب بزرگانی چون مرتضی سرهنگی و مسعود شجاعی طباطبایی در این محفل هستند که جوایز و افتخاراتی را کسب کردند. هر چه پیش رفتیم و به موقف کنونی رسیدیم اهمیت روایت هنرمندانه برای پیشبرد این نهضت افزون‌تر شده است و امروز هنرمندان؛ راویان برحق در نبرد کارزار هستندو هریک از هنرمندان تقدیر شده در رشته‌های مختلف هنری در شب‌های گذشته، پرچمداری هنرمکتبی و متعهد انقلابی را برای ما بیش از قبل آشکارتر می‌ سازد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد پرچمی را که امام خمینی (ره) به‌عنوان یک هنرمند انقلابی به دست ما سپرده است را با کمک رسانه‌ها و تلاش‌های مضاعف هنرمندان به قله‌های رفیع برسانیم.

یادآوری می‌شود که در این برنامه « عبدالحمید قدیریان » نقاش و طراح صحنه و لباس پیشکسوت کشورمان به‌عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

ارسال نظر