کد خبر: ۲۱۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

روز قدس نباید در برگزاری راهپیمایی خلاصه شود

حجت‌الاسلام انصاری راد روز قدس را یک مناسبت ملی خواند و گفت: شبکه عظیم تبلیغی در مساجد و منبر‌ها باید نسبت به اهمیت روز قدس روشنگری کنند و در شرایط حساس کنونی دنیای اسلام و با بهره گیری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحلیل صحیحی از قدس و وضعیت کنونی و آینده آن داشته باشند.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در اولین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در سال جاری اظهار کرد: ماه پر خیر و برکت رمضان، ماه نزول قرآن کریم و ماه رحمت الهی است که به عنوان یک فرصت، امکان و ظرفیت معنوی بزرگ برای همه بندگان خداست لذا تلاش کنیم از همه برکات و فیوضات این ماه بزرگ بهره مند شویم و زمینه ها و بستر ها را بیشتر از گذشته برای استفاده مردم از برکات این ماه فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه امسال شور و نشاط بیشتری را نسبت به دوسال گذشته شاهد هستیم، افزود: در دو سال گذشته با شرایط سخت کرونایی و الزامات و شیوه نامه‌های سختگیرانه لازم الاجرا مواجه بودیم، امسال تا حدودی شرایط بهتر است لذا باید از این فرصت فراهم شده برای اینکه مردم شریف استان بتوانند از برکات این ماه استفاده کنند ، از این رو پیش از آغاز ماه مبارک، جلسات متعددی در استان و در همه شهرستانها با هدف انسجام بخشی به برنامه های ماه مبارک رمضان، پیش بینی برنامه ها و گرفتن طرح‌ها و برنامه‌ها و پیشنهادات و ابتکاراتی که هم دستگاه‌های اجرایی و به ویژه دستگاه های فرهنگی دارند و هم بخش مردمی اعم از تشکلهای دینی تشکل‌های مردمی دارند برگزار شد و برنامه‌های خوب و موثری را برای اجرا در این ماه مبارک پیش‌بینی کردند که درحال حاضر شاهد آثار این برنامه هادر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه فعالیت‌های قرآنی شاهدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در بخش اعزام مبلغ نیز با توجه به اینکه شرایط کرونایی تا حدودی نسبت به گذشته بهتر شده در حال حاضر ۹۰۰ نفر درصد استان مسئولیت و ماموریت تبلیغی دارد و در مساجد و هیئت‌های مذهبی مشغول به فعالیت هستند ، برخی از این مبلغان ، بعد از نماز ظهر و عصر ، در دستگاه‌های اجرایی، برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان را اجرا می کنند.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: حضور ۹۰۰ مبلغ در سطح استان هرمزگان در ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار ارزشمندی است که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی می بایست مردم و دستگاه به سمت و سوی سوق دهد که بیشتر از این ظرفیت تبلیغی استفاده کنند.

وی بیان داشت: برپایی سفره‌های افطاری ساده نیز می بایست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مساجد انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان ، فضای بسیار خوبی در سطح استان هرمزگان ایجاد شده و مردم درحال استفاده از برکات و فیوضات این ماه عزیز خدا هستند لذا این نشست که از همان سلسله نشست‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی است که دوسال تحت شعاع شرایط کرونایی قرار گرفته بود، برگزار کردیم چرا که در شرایط کنونی،  فعالیت های مناسب و موثری در مساجد در حال انجام است برای همفکری و ارایه نقطه‌نظرات درخصوص مناسبت های پیش رو اعم از میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، لیالی قدر و روز قدس این نشست تشکیل شد.

انصاری راد ادامه داد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در واقع هدایت کننده برنامه های دینی و مذهبی است باید به گونه ای وضعیت و مسیر برگزاری برنامه ها را راهبری کند که از مسیر اصلی منحرف نشود.

وی گفت: شب‌های قدر را در پیش داریم و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار حایز اهمیت و مورد تاکید است که می بایست حتما ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی نظارت دقیق بر این مراسم داشته باشد تا به نحو احسن برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس کشور ، تامین امنیت این مراسم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است لذا نسبت به اوضاع باید اشراف کامل داشته باشیم و امنیت مجالس بسیار مورد اهتمام قرار گیرد.

وی روز قدس را یک مناسبت ملی خواند و گفت: البته این روز به لحاظ محتوایی بسیار مهم است ، در جلسه ستاد استانی کرونا درخصوص نحوه برگزاری مراسمات این روز تصمیم گیری خواهد شد و چگونگی برپایی راهپیمایی روز قدس، تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است‌.

انصاری راد در پایان گفت: البته نباید روز قدس را در برگزاری راهپیمایی خلاصه کرد، بخشی از آن روشنگری است و شبکه عظیم تبلیغی در مساجد و منبرها باید به این مسأله مهم بپردازند و در شرایط حساس کنونی دنیای اسلام، با تحلیل صحیحی از قدس و وضعیت کنونی و آینده آن و همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد قدس داشته باشند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار