کد خبر: ۲۲۰۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

اخلاق حسنه امام حسن(ع) باید الگوی رفتاری جامعه قرار گیرد

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: اخلاق حسنه و نیکوی امام حسن مجتبی(ع) باید الگوی رفتاری ما در جامعه باشد.
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

 

اخلاق حسنه امام حسن(ع) باید الگوی رفتاری جامعه قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی با اشاره به فرارسیدن میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: زندگی پر از برکت ایشان پر از حکمت و پند برای ما شیعیان آن حضرت است.
وی با اشاره به اینکه یکی از بارزترین خصوصیات ایشان اخلاق حسنه آن حضرت است، ابراز داشت: اخلاق حسنه و نیکوی امام حسن مجتبی (ع) باید الگوی رفتاری ما در جامعه باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) کرامت خود را در جامعه آن زمان به بالاترین حد ممکن رساند، تصریح کرد: ایشان چند مرتبه تمام اموال و دارایی‌های خود را برای رفع نیاز تهیدستان در راه خدا بخشید که این نشان از بزرگی آن حضرت دارد.
وی با اشاره به اینکه ما به عنوان شیعیان آن حضرت باید سیره امام حسن مجتبی (ع) را سرلوحه رفتارها و فعالیت‌های خود در جامعه قرار بدهیم، گفت: بهترین راه برای عمل به فرمایشات و توصیه‌های آن حضرت راه انداختن کار مردم است.
حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه به رسوم بااصالت مردم ایران به خصوص اهالی منطقه بزرگ کاشان در نیمه ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: لازم است این رسوم و آئین‌ها زنده نگه داشته شود چراکه این رسوم ریشه در تمدن و فرهنگ کهن ایرانی اسلامی مردم کاشان دارد.
وی با بیان اینکه لازم است زوایای مختلف زندگی پربرکت امام حسن (ع) به روش‌های مختلف برای مردم به خصوص جوانان تشریح و تبیین شود، تاکید کرد: برای این منظور لازم است تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و مردم نهاد پای کار بیایند و باید از فرصت ماه مبارک رمضان به بهترین نحو بهره مند شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار