مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام حسن (ع)، انس بی‌همتا با فقرا داشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام حسن مجتبی (ع)، انسی بی‌همتا با فقرا و نیازمندان جامعه داشت و همواره خود را در کنار آن‌ها مشاهده می‌کرد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰




حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر یکشنبه در مراسم جشن رمضان در اردبیل که همزمان با میلاد کریم اهل بیت برگزار شد، اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) دارای ابعاد شخصیتی بی‌نظیری است که مردم‌داری، گذشت و توجه به اصل احسان و نیکی از ویژگی‌های ممتاز این امام رئوف است.

وی تصریح کرد: آن حضرت بدون اینکه به منفعت و یا ضرر کاری توجه داشته باشد، همواره سعی می‌کرد به تکلیف دینی، اعتقادی، شرعی و انسانی خود عمل کرده و زمینه جلب رضایت مردم را به شایستگی فراهم کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: گذشت و کرامت در زندگی آن حضرت به حدی بوده که امام حسن مجتبی (ع) چند مرتبه کل زندگی خود را با فقرا تقسیم کرده و از همین رو امام دوم شیعیان را کریم اهل بیت می‌نامند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: ماه مبارک رمضان ماه احسان و نیکی است و در نیمه این ماه، امام حسن مجتبی (ع) متولد شده تا یادآور عظمت این کار و حرکت شایسته در جامعه باشد تا ما نیز یاریگر و دستگیر نیازمندان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز در اوج مشکلات اقتصادی مردم، توانمندان باید به صحنه بیایند تا یاریگر نیازمندان بوده و دست کمک و احسان به سمت آنها دراز کرده و زمینه مشارکت و مساعدت بیشتر را مهیا کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: سیره و سلوک امام حسن مجتبی (ع) باید در ابعاد مختلف زندگی ساری و جاری باشد و از همین رو شایسته است ویژگی مردم‌داری، گذشت، احسان و نیکی آن حضرت را مرام خود قرار داده و در این ایام عزیز و شایسته ما نیز بتوانیم گره‌گشای مشکلات دیگران باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضرورت توسعه فعالیت‌های نیکوکارانه در جامعه را به همت نهادهای انقلابی و گروه‌های جهادی یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در شب‌های ماه مبارک رمضان که به نیمه خود رسیده و ایام لیالی قدر را در پیش داریم، بتوانیم از فرصت‌ها برای اندوخته شایسته استفاده کنیم.

جشن رمضان که همزمان با میلاد کریم اهل بیت و به همت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در اردبیل در حال برگزاری است، در صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تا دو روز آینده ادامه دارد و در کنار دستگاه‌های خدمات‌رسان، طرح‌های محسنین و ایتام برگزار و کودکان بی‌سرپرست و نیازمند مورد حمایت خیرین و گروه‌های مختلف جامعه قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار