کد خبر: ۲۲۲۰

نشست جامعه قرآنی استان بوشهر با موضوع «جهاد تبیین» برگزار شد

به همت اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی، نشست جامعه قرآنی استان بوشهر با موضوع «جهاد تبیین» در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، نشست جامعه قرآنی استان بوشهر با موضوع جهاد تبیین، با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور- مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه بوشهر-، مهدی حیدری سرپرست صدا و سیمای مرکز بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی، مقامات استانی و فعالان قرآنی استان ۲۸ فروردین 1401 در مصلای جمعه این شهر برگزار شد.
در این نشست سیدعباس هاشمی، قاری بین‌المللی و تنی چند از قاریان و حافظان استان به ایراد تلاوت‌هایی از آیات نورانی کلام‌الله مجید پرداختند و در ادامه خواسته‌ها و مشکلات جامعه قرآنی استان بیان شد.
آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر نیز ضمن خوشامدگویی به مدعوین گفت: قرآن اوج هدایت الهی و انس با آن، آخرین مرحله رشد و کمال انسانی است و امتی که در فضای قرآنی قرار گرفته‌اند، خاتم الامم هستند.
نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به بخشی از آیه اول سوره ابراهیم تصریح کرد: زندگی با قرآن یعنی زندگی با خدا، قرآن و هادیان قرآن، ائمه اطهار (ع) طریقی هستند برای اتصال ما به عرش و عرش با ما.
وی در پایان اظهار کرد: استان بوشهر از دیرباز استانی قرآنی بوده و به واسطه تلاش های بی وقفه و دانش بنیان تنها استانی است که اکنون سند قرآنی ۵۰ ساله دارد.
در ابتدای این نشست، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی در سخنان کوتاهی بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از آیات نورانی کتاب هدایت تأکید کرد. 
حجت‌الاسلام قادری همچنین از فعالان قرآنی استان که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجدانه خود زمینه انتخاب بوشهر، به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور را فراهم کردند تجلیل کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار