کد خبر: ۲۲۸۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: نشاط بیشتری از سمت جامعه مذهبی به جامعه تزریق شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه نیاز است نشاط بیشتری از سمت جامعه مذهبی به جامعه تزریق شود گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی استان ایجاد نشاط معنوی برای جامعه است.
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: نشاط بیشتری از سمت جامعه مذهبی به جامعه تزریق شود

 

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اشاره به نقش پر رنگ هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: باید هیئت‌های مذهبی به‌روزرسانی شده و روند سنتی خود را پیش نگیرند. باید به این نکته توجه داشت که این هیئت‌ها همیشه منافع فوق العاده‌ای را ایجاد کرده‌اند و نقش پررنگی از این گروه در دوران بیماری کرونا شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در نشست تخصصی هیئت اصفهان عنوان داشتیم که یکی از فضای‌های مدنظر، حضور جوانان است. روحانیت و مبلغان حتما باید بتوانند جوابگوی فعالیت‌های جوانان باشند. در قسمت‌هایی شاهدیم که مبلغان مسلط به زبان هستند و توانمندی ورود خاص به فضای مجازی را دارند که باید در روند فعالیت‌های تبلیغی از آن بهره‌مند شویم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد شادی و نشاط برای جامعه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از سوی هیئت مذهبی و کانون‌های فرهنگی تربیتی و تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید اعلام کنم که نیاز است تا نشاط بیشتری از سمت جامعه مذهبی به جامعه تزریق شود و یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی استان ایجاد نشاط معنوی برای جامعه است که مناسبت‌های شاد و مفرحی نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: امروز جوانان از قشر متدین و مذهبی انتظار نشاط دارند، همچنین در گفت‌وگوها و نشست‌های سازمان تبلیغات با امامان جماعت محلات در شهر و شهرستان‌ها به منظور ارتقاء فعالیت‌های نشاط آفرین، پرداختن به جشن‌های خانگی، تعظیم شعائر مذهبی و محور قرار دادن و تعادل به پرداختن به آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

فوقی با اشاره به آنکه مباحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به شبکه مبلغان، مداحان و هیئات مذهبی سپرده‌ایم گفت: در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان که به مناسبت ولادت امام زمان(ع) از سوی سازمان تبلیغات انجام پذیرفت، تعداد چشمگیری از زندانیان آزاد شدند که بسیار اثرگذار بود. از جمله دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری جلسات تعالی مدیران با موضوع جهاد تبیین و با سخنرانان برجسته کشوری بود.

وی با اشاره به نشست مداحان تأثیرگذار به منظور ایجاد هم‌افزایی بین آنها جهت جذب مخاطب بیشتر، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌ها در موضوعات مختلف همچون گفتمان‌سازی جمعیت هیئت‌های اندیشه‌ورزان قرآنی و تمرکز بر خواسته‌های مومنانه از دیگر فعالیت‌های مورد توجه است.  

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری نشست هیئت‌های مذهبی با حضور استاندار اصفهان، بیان کرد: چیزی که امروز ما به عنوان اولویت فعالیت خودمان باید بگوییم تمرکز بر فعالیت‌های ماه رمضان است. باید گفت که سازمان تبلیغات اسلامی متولی امور مذهبی در استان است و در شرف ماه مبارک رمضان علاوه بر دعوت از روحانیت و ائمه جماعات مساجد به صورت جدی و به دور از نمایش موضوع غبار وبی مساجد را در آستانه رمضان داشتیم که برنامه خوبی در این راستا برگزاری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن با حضور اساتید قم در مدرسه صدرا اظهار داشت: یکی از مهم ترین مباحث، پرداختن به مناطق محروم به صورت ویژه هست که موارد برنامه‌ریزی شده را در محله‌های هسه، جوی آباد و زینبیه انجام دادیم. تشکیل قرارگاه روحانیون جهادی برای این منطقه از دیگر موارد انجام پذیرفته است که بتوانیم آسیب‌های کودکان و نوجوانان این محلات را به حداقل رسانیم.

فوقی با بیان آنکه پرداختن به فعالیت‌های موسسات قرآنی و حضور در جلسات خیرین قرآن و اتحادیه فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار قرار دادیم که با عنوان آیه‌های امید در چندین مسجد در اصفهان آغاز شد، تصریح کرد:  دیدیم که با همراهی موسسه قرآنی برهان اقدام خوب و موثری در چهارباغ اصفهان درماه مبارک رمضان انجام پذیرفت. همچنین مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا تجمع هیئات مذهبی را در عصر روز شهادت امام علی(ع) در چهارباغ داشته باشیم.

وی با بیان آنکه احتمال برگزاری مراسم شب‌های قدر در چهارباغ اصفهان وجود دارد، بیان کرد: در راستای برگزاری نمایشگاه قرآن نیز همکاری جدی و موثری را داشتیم. سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به انجام اموری دارد که در گذشته نبوده است و نقش خود را در ساماندهی وضعیت فعلی مهم می‌داند. امروزه ما به معنای واقعی نگران وضعیت تبلیغ هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در صورتی فصل جدیدی از اقدامات در سازمان تبلیغات رخ می‌دهد که تبلیغ را به عنوان ابزاری برای دعوت جوان‌ها به سمت دین داشته باشیم. امروزه ضروری است که به طور مداوم با نسل جوان در مراوده باشیم و تلاش برای رفع نیاز نسل جوان و گفت وگوهای مستقیم و نفر به نفر را جزیی از اهداف جدی خود بدانیم. حتما این سازمان باید در برنامه‌های آتی بحث فعالیت‌های مشاوره‌ای را داشته باشد.

وی با بیان آنکه امروز ارتباط گیری شبکه مبلغان با نسل جوان یکی دیگر از اهداف و آرمان‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم آن جلوه جذاب دین را که ائمه و رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جذب حداکثری مطرح می‌کنند را مدنظر قرار دهیم و بتوانیم گزارش خوبی از نقش تبلیغی در جامعه ارایه دهیم. تقسیم‌بندی جامعه بر مبنای ظاهر افراد جامعه نیست چرا که افراد به لحاظ درونی متفاوت هستند به این دلیل که برخی ظاهر مذهبی ندارند اما اعتقاد راسخی به آرمان‌ها دارند.

فوقی گفت: چیزی که می‌توانیم سنجش کنیم این است که اقبال جوانان به مناسبات مذهبی چقدر است. متاسفانه روش های تبلیغی ما روش‌های جذابی نیست. ما باید در روش‌های تبلیغی‌مان به طور جدی تجدید نظر کنیم  به گونه‌ای که جوان‌ها فکر نکنند که دین برای تفریح و نشاط آنها برنامه‌ای ندارد. دین موافق تفریح و نشاط است و دین نیامده تا آزادی آنها را محدود کند. استفاده از فکرهای نو و ظرفیت‌های جدید یکی از برنامه‌های جدی این سازمان است.

وی با بیان آنکه سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم چهارباغ از یکی از مجموعه‌های جوان با قدرت حمایت کرد، بیان کرد: اکنون خروجی مناسبی از این هم‌افزایی را شاهدیم. سازمان تبلیغات اسلامی باید در واگذاری امور به مجموعه‌های جوان، هدفدار و نقش پذیر اقدام کند و وقتی می‌تواند موفق شود که تصدی‌گری را به حداقل برساند و با بالا بردن قدرت نظارتی‌اش به طور حتم موفق خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان آنکه از شهرداری اصفهان خواهش دارم که نگران روند مدیریت معنوی شهر نباشد و آن را به سازمان تبلیغات اسلامی که متولی افزایش نشاط معنوی در مردم هست بسپارد، خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که مجموعه‌های جوان وابسته به سازمان تبلیغات به خوبی می‌توانند نقش ایفا کنند. همچنین تمرکز بر آموزش و فعالیت‌های حمایتی برای آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین کارهای میدانی ما برای مناطق آسیب‌دیده است.

وی ادامه داد: ایجاد قرارگاه فرهنگی فقرزدایی در جمع مبلغان طراحی شده و با حضور مستمر و پیگیری که ماموریت به بخشی از معاونت فرهنگی دادیم نقش بسزایی در کمرنگ کردن آسیب‌ها خواهد داشت.

فوقی با بیان آنکه این سازمان باید نگاه متناظر با خواسته جوانان داشته باشد، عنوان کرد: مسائل مالی یکی از موارد جدی این سازمان است که رقم خوبی برای آن در نظر گرفته نشده است. یکی از نقاط قوت سازمان تبلیغات اسلامی برون سپاری کارها به عنوان یک بازوی قدرتمند است.

ارسال نظر