رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

کتابت آیات قرآن کریم به قلم خوشنویسان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی آیات قرآن توسط خوشنویسان این استان کتابت شد.
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

کتابت آیات قرآن کریم به قلم خوشنویسان چهارمحال و بختیاری

 

 کتابت آیات قرآن کریم از سوی واحد هنر‌های تجسمی و انجمن خوشنویسان ایران چهارمحال و بختیاری همزمان با ماه مبارک رمضان ب عنوان «قاب عاشقی» در کافه گالری هنر شهرکرد برگزار شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: قاب عاشقی رویدادی درخشانی است که در ماه میهمانی خدا از سوی خوشنویسان فرهیخته استان هرساله رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: حاصل تلاش هنرمندان خوشنویس استان برپایی نمایشگاهی با عنوان قاب عاشقی خواهد شد.

قائدی گفت: آشنایی مردم فرهنگ دوست و عزیز استان با چگونگی و نحوه کتابت قرآن مجید و انس و الفت هرچه بیشتر هنرمندان با کلام نورانی الهی از اهداف این گردهمایی معنوی است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: کتابت آیات الهی از آئین‌های دینی و فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی است و بدون شک خلق اثر هنری از آیات الهی به دریافت نور و معرفت بیشتر برای همه ارادتمندان و دوست داران و اساتید و خطاطان و هنرمندان می‌انجامد.

تربیت ۵ هزار هنرجوی خوشنویسی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست انجمن خوشنویسان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیش از ۳۰ نفر از اساتید، مدرسان و هنر جویان برتر خوشنویسی استان در این محفل زیبا و معنوی هنری مشغول کلام و آیات الهی در ماه مبارک رمضان هستند.

محمد ابراهیمان افزود: اکنون انجمن خوشنویسان استان بیش از ۵۰۰۰ هنر جوی فارغ التحصیل در مقاطع مختلف خوشنویسی تربیت کرده است که از این افراد ۳۰۰ هنر جو ممتاز و ۱۰۰ هنر جوی فوق ممتاز فارغ التحصیل شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون شش استاد تمام هنر خوشنویسی در استان چهارمحال و بختیاری حضور دارند که هنر جویان خوشنویسی استان از هنر این عزیزان بهره می‌برند.

رخداد قاب عاشقی در ۳۰ فروردین با حضور بیش از ۳۰ خوشنویس برتر استان در کافه گالری هنر برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار