کد خبر: ۲۳۴۱

مراسم شب‌های قدر در خراسان شمالی با توجه به رنگ‌بندی شهرستان ها برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری مراسم شب‌های قدر از امشب، نوزدهم ماه رمضان در تمامی مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و دانشگاه‌های خراسان شمالی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

 

مراسم شب‌های قدر در خراسان شمالی با توجه به رنگ‌بندی شهرستان ها برگزار می شود

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در رابطه با مراسم لیالی قدر اظهارکرد: مراسم شب‌های قدر از امشب نوزدهم ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و دانشگاه‌های خراسان شمالی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم از ساعت ۲۲ هر شب آغاز و تا نیمه شب ساعت ۲ ادامه خواهد داشت، گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت برای رعایت موارد بهداشتی، در مکان‌های سرباز، محدودیت حضور جمعیت وجود ندارد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: این درحالی است که در مساجد سرپوشیده براساس رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های قرمز با ۳۰ درصد جمعیت، در شهرستان‌های نارنجی با ۵۰ درصدجمعیت، در شهرستان‌های زرد با ۷۰ درصد جمعیت و در شهرستان‌های آبی بدون محدودیت جمعیتی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان خراسان شمالی هفت شهرستان در وضعیت قرمز و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و براین اساس در مکان‌های قرمز سرپوشیده باید با ۳۰ درصد جمعیت مراسم شب‌های قدر اجرایی شود.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید به صورت دقیق مورد توجه مساجد و هیئت‌ها باشد و ترجیحا غذاهای نذری به صورت بیرون بر در اختیار روزه داران قرار گیرد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی یک هزار و ۱۲۲ مسجد وجود دارد، گفت: باتوجه به استقبالی که مردم از برنامه‌های اجرایی ماه رمضان در این ایام داشتند، پیش بینی می‌شود که بعد از دو سال محدودیت در حوزه کرونا، برنامه شب‌های قدر در تمام مکانهای مذهبی استان اجرایی شود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار