با حضور رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری؛

چهره سال هنر انقلاب چهارمحال و بختیاری معرفی شد

«آرمان قلی‌پور دشتکی» هنرمند فیلمساز، تندیس چهره سال هنر انقلاب استان چهار محال و بختیاری را دریافت کرد.
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سالن بلاغ شهرکرد با اشاره به اینکه امسال ۶ هنرمند خبره استانی در بخش‌های مختلف نامزد دریافت عنوان چهره برتر هنر انقلاب شدند، گفت: معیارهایی چون افتخارات کسب شده در سال ۱۴۰۰، اثرگذاری آثار تولیدی، توجه به خلاقیت و نوآوری و نگاه نو به زیست‌بوم چهارمحال و بختیاری از جمله ملاک‌های انتخاب این هنرمندان است.

 

چهره سال هنر انقلاب چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

احسان قائدی افزود: شاید برخی از این نخبگان هنری ارتباط چندانی با مجموعه حوزه هنری نداشته باشند اما به دلیل آنکه برای تحقق هنر متعهد تلاش کرده و آثار ماندگاری را عرضه کرده‌اند در زمره نامزدهای چهره سال هنر انقلاب قرار گرفتند.

وی مهم‌ترین هدف و خواسته یک هنرمند را دیده شدن و شناخته‌شدن آثارش بیان کرد و یادآور شد: امید است بستر معرفی هنرمندان شاخص استان در سال‌های آینده نیز فراهم شود و افراد بیشتری در جمع چهره‌های برتر دیده شوند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه همچنان راه زیادی برای ترویج و توزیع آثار تولیدی هنرمندان استانی و معرفی مطلوب آنان به جامعه، پیش روی متولیان فرهنگی و هنری قرار دارد، ادامه داد: برای این منظور حداقل‌هایی چون فراهم شدن فضا و مکان مناسب و اختصاص اعتبارات نیاز است.

قائدی اظهار داشت: در نظام بودجه‌ریزی استان نگاه ویژه به مسائل فرهنگی و هنری شکل نگرفته و لازم است این نگاه تغییر کند تا جهش مناسبی در این حوزه روی بدهد.

وی با گرامیداشت یاد حمید علیدوستی و نقی بلالی از نویسندگان فقید چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: علیدوستی به واسطه نوشتن رمان "بُرشکن" و کسب نشان قلم زرین و کارهای هنری دیگری که از او به یادگار مانده است در جمع چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی استان قرار گرفت و بسیار بهتر است که از زحمات هنرمندان در زمان حیات‌شان قدردانی شود.

وظیفه دارم فرهنگ و جغرافیای سرزمینم را به جهانیان نشان بدهم

هنرمند فیلمساز و چهره سال هنر انقلاب چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که در آستانه ۳۲ سالگی این جایزه ارزشمند را دریافت می‌کنم و به خوبی می‌دانم که همچنان راه طولانی در پیش دارم و از این پس وظیفه‌ام سنگین‌تر خواهد شد.

آرمان قلی پور دشتکی افزود: به دلیل ساخت فیلم‌هایم در صحنه‌های مختلفی حاضر شده‌ام اما هیچ‌گاه صحنه‌ای ارزشمندتر از اینکه در استان و میان مردم خودم قرار داشته باشم، تجربه نکرده‌ام.

این هنرمند جوان با بیان اینکه من عاشق سرزمینم هستم، یادآور شد: اگرچه شاید به لحاظ بودجه‌ای، دست ادارات و سازمان‌ها خالی است و یا اعتبارات به ما هنرمندان نمی‌رسد اما وظیفه می‌دانم به‌عنوان یک فیلمساز مستند با ابزاری که در اختیار دارم بتوانم شخصیت‌ها و همچنین فرهنگ و جغرافیای سرزمینم را به جهانیان نشان بدهم.

همچنین در این برنامه از مرحوم حمید علیدوستی شهرکی نویسنده رمان «برشکن» در بخش آفرینش‌های ادبی، حمید توفیقی بروجنی آهنگ‌ساز در بخش موسیقی، زهرا اسماعیلی کرانی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده در بخش هنرهای نمایشی، قاسم فتاحی پژوهشگر، نویسنده و محقق در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری و پدرام فرخ‌نیا کاریکاتوریست و طراح در بخش کاریکاتور و گرافیک به‌عنوان چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تقدیر شد. همچنین محمد غفاری و بهرام شمسی پور نیز به‌عنوان ۲ چهره شاخص بسیج هنرمندان مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار