کد خبر: ۲۳۹۶

مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۰۰ نقطه ملایر برگزار شد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری احیای شب‌های قدر در ۱۰۰ نقطه این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) نیز این آئین در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد سطح شهر برگزار شد.
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

احیای شب‌های قدر در ۱۰۰ نقطه ملایر برگزار شد

 

حجت الاسلام "روح‌الله نجفی‌مقدم" روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: محوری‌ترین بخش این مراسم در فضای باز پارک سیفیه ملایر توسط هیات جنت‌العباس (ع) مجاور مسجد نرجس خاتون تدارک دیده شده که در شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر با یک سوم ظرفیت در مساجد برگزار می‌شود، افزود: از ۱۰۰ مسجد در سطح این شهرستان، بیش از ۴۰ مسجد در شهر ملایر فعال است که میزبان شهروندان در آئین شب‌های قدر است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با تاکید بر اینکه همراه داشتن ماسک، لوازم بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به هیات‌های مذهبی و برگزارکنندگان مراسم گوشزد شده، بیان کرد: توزیع نذری نیز در بسته‌های بهداشتی و یکبار مصرف انجام می‌شود.

حجت الاسلام نجفی‌مقدم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۰۰ نقطه از شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این مراسم با محوریت موضوعاتی از جمله تاکید بر اتحاد بین مسلمانان، برائت از تفرقه افکنان و امیدآفرینی برگزار می‌شود.

وی برگزاری آئین شب‌های قدر در مسجد جامع ملایر، حسینیه سیدالشهدا (ع)، مسجد ولیعصر (ع) و مسجد شهید مطهری را از دیگر مراسم های شاخص و محوری در شب‌های قدر عنوان کزد و افزود: امسال ۸۰ مبلّغ در ماه مبارک رمضان در سطح این شهرستان به امر تبلیغ و موعظه می‌پردازند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: در شب‌های قدر نیز ۴۰ مداح و روضه‌خوان در مساجد و تکایای شهر مشغول روضه‌خوانی و مداحی هستند.

حجت الاسلام نجفی‌مقدم تاکید کرد: مبلغان و مداحان در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر امیدآفرینی، تاکید بر اتحاد مسلمانان و برائت از تفرقه‌افکنان را به عنوان یک رسالت مهم در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: مراسم شب‌های قدر در ملایر از ساعت ۲۲ آغاز می‌شود و در مساجد جامع پنج بخش تابعه این شهرستان همچون جوکار، سامن، ازندریان، زنگنه و اسلامشهر آق‌گل نیز این آئین برگزار می‌شود.

ارسال نظر