کد خبر: ۲۴۲۹
رییس تبلیغات اسلامی قشم:

اسرائیل دشمن شماره یک مسلمانان جهان

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه دشمنان اسلام با آتش زدن قرآن در سوئد به دنبال کمرنگ کردن کانون توجه به روز جهانی قدس هستند، این اقدام را محکوم و اسرائیل را نیز دشمن شماره یک مسلمانان در جهان دانست.
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: یکی از مباحثی که امروز مطرح هست و سر خط خیلی از خبرها و دغدغه ها برای امت اسلامی، آتش زدن قرآن است، یکی از وکلای دانمارکی که تابعیت سوئد دارد در یکی از محلات شهرهای جنوب سوئد که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند جسارت کرده و قرآن را آتش زده که این اقدام وی محکوم است.

وی افزود: این شیطنت و اقدام ناپسند وکیل دانمارکی در آستانه روز جهانی قدس و روز به نمایش درآمدن زوال رژیم صهیونیستی انجام شده و یقینا دست رژیم منحوس اسرائیل در کار است و از این طریق ، امت اسلامی را می آزماید.

ادامه داد: بعد از اینکه برخی از حکام خودفروخته و خائن برخی کشورهای منطقه که با رژیم اسرائیل عادی سازی روابط انجام دادند و احتمال می دادند و امیدوار بودند که این اقدام، فراگیر می شود، اما ندانستند نظر مردم با حاکمانشان متفاوت است و مردم، اسرائیل را دشمن شماره یک اسلام و قرآن می دانند و بعنوان متجاوز می شناسند.

غلامی اضافه کرد: ازآنجایی که قرآن به عنوان کتاب مقدس مسلمانان و به عنوان شرف و حیثیت اسلام مطرح است، هرگز اجازه توهین و هتک حرمت به دین مبین اسلام و قرآن را نخواهیم داد. دشمن در آستانه روز قدس این حرکت شنیع را انجام داد تا واکنش امت اسلام را ببیند که با واکنش بسیار خوبی روبه رو شد لذا نبایستی به مرور زمان، این را به فراموش سپرد.

وی گفت: همه باید بدانیم که رژیم اسرائیل به دنبال نابودی اسلام و به ذلت کشاندن امت اسلامی است و برخی از حکام کشورهای اسلامی که دنباله رو اسرائیل هستند اقدام به آتش زدن کتاب آسمانی قرآن کریم کردند تا اوضاع امت اسلامی را محک بزنند و چنین القاء کنند که امت اسلامی دست از اسلام برداشته اند و حساسیتی ندارند و رژیم اشغالگر قدس را نیز پذیرفتند که آتش زدن کتاب قرآن در ایران نیز محکوم است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم ادامه داد: جالب است که در کشور سوئد در دو روز گذشته، راهپیمایی و درگیری و تشنج صورت گرفته و مسلمانان در محکومیت به آتش کشیدن قرآن کریم به پا خواسته اند چرا که حاضر نیستند که به کتاب آسمانی قرآن توهین شود.

غلامی در پایان ابراز داشت: با قدرت هرچه تمام تر ، این اقدام صورت گرفته در آستانه روز جهانی قدس را محکوم می کنیم و باید بصیرت افزایی در بین امت اسلامی ایجاد شود تا اینان چنین جسارتی نداشته باشند که به مقدسات یک میلیارد و نیم مسلمان توهین کنند و کسی نیز اعتراض نداشته باشد، لذا اینان بدانند که در صورت تحقق وحدت امت اسلامی این مسائل حل خواهد شد.

 

ارسال نظر