کد خبر: ۲۵۰۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین تکلیف اسلامی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک تکلیف اسلامی و شرعی برای تمام مسلمان و مردم آزاده جهان است.
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام احمد غلامی، در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: روز قدس میراث گرانبهای امام امت و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی ایشان به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است.

وی ادامه داد: روز قدس روز احیای اسلام و اجرای قوانین اسلامی در ممالک اسلامی است و این روز، روز فریاد‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: روز قدس، بیانگر نگرش راهبردی امام راحل به مسائل اسلام بود که با تعیین این روز بزرگ، عموم مردم جهان را به تحقق همبستگی اسلامی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین فراخواندند تا اهمیت موضوع فلسطین و قدس هرگز فراموش نشود.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه روز قدس روز نفی توطئه‌های دشمن در تفرقه بین امت اسلامی است، اضافه کرد: این روز بزرگ و جهانی روز وحدت مسلمانان با تمام گرایش‌ها و سلایق در راه اعتلای کلمه توحید در پرتو توحید کلمه است.

وی یادآور شد: روز جمعه نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۳ هجری قمری قشموندان و مسوولان این شهرستان اعم از شیعه و سنی بر اساس فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحت فرمان مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه‌ای در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس سر می‌دهند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اظهار داشت: امسال راهپیمایی روز قدس از مصلی امام علی (ع) و مصلی نمازجمعه اهل سنت قشم آغاز و در امامزاده سید مظفر (ع) این شهر پایان می‌یابد.

وی گفت: این راهپیمایی روز جمعه آتی نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ پس از اقامه نمازجمعه در این ۲ مصلی آغاز می‌شود.

حجت الاسلام غلامی توضیح داد: قرار است قشر‌های مختلف جامعه اعم از دانشجویان، بازاریان، دانش آموزان، کارگران، ورزشکاران و همه مردم و مسوولین با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس قدرت و اتحاد مسلمانان را در منطقه و جهان به نمایش بگذارند.

وی اعلام کرد: راهپیمایی با تجمع مردمی در صحن امام زاده سید مظفرالدین (ع) شهر قشم و قرائت بیانیه پایان می‌یابد.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی کنند.

در این روز مراسم‌های متعددی در کشور‌های مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.

همه ساله مردم ولایتمدار قشم اعم از شیعه و سنی نیز همراه با تمام مسلمانان و مردم آزادیخواه جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس را گرامی می‌دارند و با شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ اعلام می‌کنند که «کَلِمَةُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیا وَ اللَّهُ عَزیزٌ حَکیمٌ - اراده خداوند، برتر از هر اراده و خواسته‌ای است و خداوند عزیز و حکیم است».

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار