تاکید روحانیون شیعه و سنی سلماس بر حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس

ماموستا عثمان‌زاده گفت: امام خمینی برای اولین بار در تاریخ برای نشان دادن عظمت امت اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند تا مسلمانان وحدت و همدلی خود را در مبارزه با دشمنان اسلام نشان دهند و دست رژیم صهیونیستی را از منطقه کوتاه کنند.
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

تاکید روحانیون شیعه و سنی سلماس بر حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس

 

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام میلاد اسماعیلی، شامگاه سه‌شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مصلای شهرستان سلماس برگزار شد، با بیان این‌که جهاد تبین از واژه‌های غالب در بیانات رهبری است، اظهار داشت: جهاد تبیین واژه قرآنی دارد و خداوند متعال به رسول مکرم اسلام (ص) دستور می‌دهند با قرآن مردم را آگاه سازد و تبیین در جاهایی که انحراف وجود دارد باید به کار گرفته شود و امروز یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در آن جهاد روشنگری صورت گیرد مباحث اعتقادی است.

وی افزود: نسل جدید اطلاعات دقیقی از دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب ندارد و با جهاد تبیین در عرصه های سیاسی است که این امر بر جوانان روشن می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس گفت: جهاد تبیین برخلاف دیگر جهادها نیاز به عِده و عُده ندارد و هر کسی می‌تواند این فریضه را به جا بیاورد و انبیای الهی و حضرات معصومین بدان عامل بودند و امروز رهبر انقلاب این مسئله را واجب و فریضه می دانند.

مسلمین با وحدت و همدلی دست اسرائیل را از منطقه قطع کنند

در ادامه این جلسه عبدالرحیم عثمان‌زاده با بیان فضائل ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه انسان‌ساز است و قرآن به عنوان معجزه پیامبر مکرم اسلام همه ما را به وحدت و همدلی دعوت می‌کند و این مسئله امروزه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) حکومت اسلامی و قرآنی را پایه‌گذاری کرد و اطاعت از رسول اعظم ما را به شاه‌راه هدایت متصل می‌کند.

امام جمعه اهل سنت سلماس با بیان این‌که سال‌هاست خاورمیانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و به یکی از بحرانی‌ترین مناطق جهان تبدیل شده است، افزود: اساسی‌ترین مشکل منطقه وجود رژیم‌ صهیونیستی و اشغال فلسطین توسط این رژیم اشغالگر است و ده‌ها سال است ملت فلسطین از سرزمین آبا و اجدادی خود رانده و آواره شده‌اند.

وی تصریح کرد: سکوت در برابر جنایات اسرائیل توهین به شعور بشریت است و هر انسانی آن را تقبیح می‌کند؛ فلسطین تنها سرزمینی در دنیاست که حقوق بشر شب و روز در آن نقض می شود، اما مدعیان حقوق بشر در برابر آن سکوت می کند و آمریکا سالانه میلیاردها دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد تا کودکان را قتل عام کند.

ماموستا عثمان زاده افزود: رژیم صهیونیستی با کشیدن دیوار ملت فلسطین را زندانی کرده است و ما باید به تاسی از فرمایش مولای آزادگان عالم؛ حضرت علی علیه السلام و پیامبر اکرم (ص ) برای پایان دادن به ریشه‌های ناامنی در منطقه دست در دست هم بدهیم.

وی گفت: امام خمینی برای اولین بار در تاریخ برای نشان دادن عظمت امت اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند تا مسلمانان وحدت و همدلی خود را در مبارزه با دشمنان اسلام نشان دهند و دست رژیم صهیونیستی را از منطقه کوتاه کنند و مصیبت اشغال فلسطین در راس همه مشکلات قرار دارد و ما باید در جهت لبیک گویی به فرمایش امام راحل در روز قدس حضور پررنگ داشته باشیم که در این صورت در خط امتدادی قرآن قرار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: راهپیمایی امت اسلام در روز قدس تیری در چشم رژیم صهیونیستی است و ثمرات زیادی را در پی خواهد داشت.

برخی کشورهای خود فروخته به عامل اسرائیل در منطقه تبدیل شدند

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی هم در این مراسم با بیان این‌که رحمت الهی در اتحاد و همدلی مومنین است، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم یهود را بزرگترین دشمن اسلام معرفی می‌کند و جنایات رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که نه فقط مسلمین بلکه امت ادیان دیگر نیز بر مصیبت فلسطینی‌ها گریه می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر در گوشه ای از این عالم، حیوانی تلف شود قدرت‌های جهان اعلام همدردی می‌کنند اما در مقابل جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین چشم خود را بسته‌اند و بیش از هفتاد سال است زن و بچه‌ فلسطینی‌ها مورد ظلم و ستم دولت غصبی اسرائیل قرار گرفته اند.

معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم ادامه داد: اسرائیلی‌ها حتی به دین و آیین خود نیز پایبند نیستند و هر گونه تجاوز و جنایات را نیز توجیه می‌کنند و حق حاکمیت بر غیر یهود را حرام دانسته و خود را برترین ملت جهان می‌دانند و بر خود حق می‌دهند به همه ملت‌ها ظلم کنند تا حاکمیت خود را تثبیت کنند.

وی افزود: وظیفه روحانیت اسلامی این است که مردم را در برابر این جنایت آگاه کند و هر عالم باید هزاران نفر را علیه ظلم استعمار جهانی بسیج کند و اگر جلوی این غده سرطانی گرفته نشود این ستم‌ها گسترش یافته و به همه ممالک اسلامی نیز تسری پیدا می‌کند و امروز شاهد هستیم برخی کشورهای منطقه خود را به اسرائیل فروخته و به عامل آن تبدیل شده‌اند و لذا حساسیت بیش از گذشته را می‌طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی در پایان بیان کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند؛ اگر هر مسلمانی یک سطل آب می‌ریخت، اسرائیل را سیل می‌برد و امروز تکلیف همه ماست از فلسطین حمایت کنیم.

سرمایه گذاری دشمن بر روی ایجاد اختلاف و تفرقه

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی نیز گفت: دشمن شیعه و سنی واحد است و دشمن امروز به این نتیجه رسیده است که با جنگ نظامی نمی تواند با جمهوری اسلامی مقابله کند و لذا تمام سرمایه های خود را برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به کار گرفته اند و به شهادت رساندن علمای شیعه و سنی و به خاک و خون کشیدن مدارس و مساجد در افغانستان در همین راستاست.

وی افزود: دشمن هرچه تاکنون تلاش کرده به نتیجه نرسیده است و هر گونه دامن زدن به تفرقه و اختلاف بازی در زمین دشمن است و شیعه انگلیسی و سنی وهابی دست گمارده کفار و دشمنان اسلام هستند و امت اسلامی آن‌ها را طرد می‌کند.

امام جمعه سلماس اضافه کرد: دشمن خیال می‌کرد با حمله به برخی کشورهای خارمیانه می‌تواند به مقصود خود برسد اما امت اسلامی آن‌ها را در رسیدن به مقصد ناکام گذاشت و در روز قدس نیز شیعه و سنی با وحدت خود حضور خواهند یافت و پاسخ قاطع به توطئه‌های دشمن خواهند داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار