کد خبر: ۲۵۶۵

میزگرد تخصصی " قدس محور وحدت و مقاومت اسلامی" در گلستان

میزگرد تخصصی " قدس محور وحدت و مقاومت اسلامی" با حضور علمای سنی و شیعه در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
 

به گزارش نهضت اسلامی؛ حجت الاسلام عباسعلی گرزین در این نشست گفت: اولین روز جهانی قدس در  قرن جدید نوید بخش تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و آغاز قرن جدید با گذشته متفاوت بوده زیرا در ابتدای قرن گذشته شاهد چکمه های سنگین استکبار و استعمار در دنیا بودیم و اکثر کشورهای دنیا مستمره جبهه شرک و نفاق بودند ولی در آغاز قرن جدید کشورها به بیداری انسانی، فکری و اسلامی رسیدند و شاهد تحول عجیب نویدبخشی با سرعت و کیفیت تحول بسیار بالا هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: قرن جدید، قرن بازگشت بشریت به ریشه های خود شکوفایی عقلانی، سست شدن جریان استکبار در درون خود،  اتفاقات نوین و قیام عمومی علیه ظلم و  ظلم ستیزی در یهودیت مسیحیت و اسلام است.

وی بیان کرد: نامگذاری روز جهانی قدس در اول انقلاب اوج عقلانیت، درایت و نگاه جهانی و انسانی  انقلاب به پیرامون خود بدون نگاه حزبی و تعصبی برای همه انسانیت ،بشریت و مکاتب توحیدی بوده است و به یقین انقلاب ظلم ستیزی را برای همه دنیا می خواهد. 

حجت الاسلام گرزین افزود: امام راحل با هوشمندی و درایت روز جهانی قدس را نامگذاری کرد و به یقین اگر این مهم صورت نمی گرفت امروز اثری از آن در روی نقشه ها وجود نداشت و خط وحدت اتحاد، همدلی، همگرایی و یک جبهه شدن مسلمین و همه آزادی خواهان  را حضرت امام خمینی (ره)بوجود آورده و به دنیا نشان دادند.

امام جمعه اهل‌سنت شهرستان آق‌قلا ابراز کرد: سه مسجد نمود عبادت مسجدالحرام، مسجدنبوی و مسجد الاقصی بوده  که علمای اهل سنت در گذشته هنگام عبادت در ماه رمضان به مسجد الاقصی سفر کرده و  ۱۰ روز آخر این ماه را در آنجا معتکف می شدند و ارتباط معنوی، برادری، وحدت، دوستی و نزدیکی قلوب در منطقه حاصل می شد.

آخوند عبدالرزاق رهبر در این نشست بیان کرد: دنیا می داند استان گلستان در منطقه شیعه و سنی در کنار هم از آرمان های قدس و آرامش آنها گام برداشته و از برادران خود حمایت می کند. 

وی افزود: جریان قدس قبل از انقلاب خاموش بوده و با حقیقت و ایستادگی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مساله اساسی مسوولان و عاشقان اسلام در جهان معرفی شد.

حجت الاسلام سیدتقی سادات مزنگی استاد حوزه و دانشگاه  و امام جمعه موقت  بندرگز و نوکنده در این نشست گفت: قدس امروز محور امت مسلمان و آزادیخواهان جهان بوده و  روز جهانی آن روز بیعت مسلمانان با اسلام است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر مسلمانان فلسطین در مقابل استکبار جهانی و مبارزه با آنها طلب یاری می کنند و امت میلیونی مسلمانان شیعی و سنی با راهپیمایی در روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نوعی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان اعلام می کنند و شرکت در راهپیمایی روز قدس ثواب و اجر کمتر از ثواب شب قدر و مجاهدت در مقابل دشمنان صدر اسلام نیست و به یقین فردا همه ما در میدان کارزار حضور داشته و به زودی قدس شریف  از زیر چکمه رژیم صهیونیستی آزاد می شود زیرا امروز خط مقدم مسلمانان و همه جهان مساله قدس و فلسطین  است. 

وی افزود: رژیم جعلی اسرائیل قصد داشت که نیل، فرات و همه خاورمیانه را سیطره خود قرار داده ولی مقاومت مردم منطقه و حمایت ها کاری کرد که امروز دور خود دیوار کشیده و محصور شده است.

هاشم کناری استاد جامعه المصطفی گرگان در این نشست گفت: تجربه ثابت کرده صهیونیسم هیچوقت منطق نداشته و ندارد همیشه دنبال ظلم و ستم بوده و به پیمان های خود در هیچ زمانی پایبند نبوده و به یقین خلق و خوی آن خیانت و توطئه است.

این استاد کشور ساحل عاج بیان کرد: صهیونیسم منطق را متوجه نشده و منطق آنها زور بوده مسلمانان باید از فلسطین دفاع کنند.

حسن بیارجمندی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی هم در این ارتباط گفت: جنگ نرم،حرکت ترکیبی و تحریفی دشمن علیه انقلاب و نظام تحمیل کرده و به یقین در عرصه جهاد تبیین مشارکت چند وجهی برای مقابله با آنهاست. 

وی بیان کرد:  قدس همانند انقلاب اسلامی دارای مکتب خاص خود بوده و با احیا دفاع از فلسطین و قدس به نقطه ثقل مطالبه جهان اسلام تبدیل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت حقوقی قانون اساسی جمهوری برای دفاع از قدس افزود: حرکت علیه مستکبرین، استمرار مبارزه ملل محروم تحت ستم، انقلاب مستمر و جاری، ساخت جامعه اسلامی،تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور ولی عصر و امید به اینکه قرن، قرن حکومت مستضعفین باشد از ظرفیت های ویژه حقوقی قانون اساسی جمهوری اسلامی برای دفاع از قدس است.

هدایت حسین محصلی از کشور افغانستان و استاد جامعه المصطفی گرگان در این نشست با مقایسه فلسطین قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: حذف از جغرافیای جهان اسلام، رواج یاس و ناامیدی در جامعه فلسطین و عدم وحدت و انسجام درون ملت فلسطین و حکومت های اسلامی،  هرج و مرج و تشدد در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در فلسطین مشهود بوده است.

وی بیان کرد: امام راحل (ره) تحول اساسی در مجموعه کشورهای اسلامی و ملت فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی رقم زد و انقلاب مساجد و اماکن دینی یک الگویی از پیروزی انقلاب برای بصیرت یافتن مسلمانان و شکل گرفتن جنبش جهاد اسلامی در فلسطین شد.

وی اضافه کرد: روز جهانی قدس با بصیرت امام خمینی (ره) فرصت تقویت بیداری اسلامی با رویکرد فرهنگی و تغییرات گسترده، اساسی و بنیادی در درون کشورهای اسلامی با رویکردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی  برای تقویت بیداری اسلامی رقم زد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ایجاد همگرایی میان امت اسلامی شکل گرفت در حالی که در فلسطین قبل انقلاب نگاه نژادی و قومی بود و توسعه محور مقاومت از فلسطین فراتر رفت.

هدایت حسین محصلی اظهارداشت: روز جهانی قدس  به عنوان اولویت جهان اسلام مطرح شده و فرصتی برای  امت واحده اسلامی  قابل تحقق است که امیدواریم به زودی نماز جماعت را در قدس همه کشورها بجا بیاورند.

حاج قربان آخوند احمدی نیا مدیر حوزه علمیه اهل سنت شهرستان بندر ترکمن در این نشست بیان کرد: بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم روز جهانی قدس را نامگذاری کردند و از مردم جهان خواسته برای آزادی فلسطین از چنگال کفار و آزادی آنها شعار حمایتی دهند.

مفتاح احمد کوثری مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی در این نشست گفت:  به یقین  اگر نقش انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) نبود امروز اثری از فلسطین نبود.

وی تاکید کرد: شهید نماد قدس حاج قاسم سلیمانی با مقاومت اسلامی و تجهیز مقاومت اسلامی گام نوین در تمدن انقلاب اسلامی  و آرمان های آن و دفاع از مظلوم برداشتند و امروز قدس مساله اول مسلمین دنیا محور وحدت و مقاومت اسلامی است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است.

حضرت  امام در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین به نام روز قدس نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.

در استان گلستان واقع در شمال حدود ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون درکنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار