کد خبر: ۲۵۶۸
 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

همایش ملی علمی و پژوهشی نکوداشت آیت‌الله شیخ محمدتقی بجنوردی برگزار می‌شود

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همایش ملی علمی و پژوهشی نکوداشت آیت‌الله شیخ محمدتقی بجنوردی از علمای برجسته عصر حاضر خراسان شمالی برگزار می‌شود.
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: نکوداشت ستارگان صحنه بی‌کران علم و دانش و برگزاری همایش‌های تکریم از عالمان مفاخر دینی اتفاقی مبارک است و با برگزاری این‌گونه همایش‌ها باهدف شناساندن مفاخر، مشاهیر و بزرگان به‌ویژه علمای دینی، می‌توان بهترین الگوها را برای نسل جوان معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مفاخر و مشاهیر دینی گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در طول دوره‌های مختلف نقش مهمی در توسعه دینی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و. .. استان داشته‌اند که شایسته تجلیل و قدردانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: مفاخر یک ملت رابطه‌ای مستقیم با هویت و خودباوری فرهنگی آن ملت در فرایند جهانی‌سازی دارند و پدیده‌هایی هستند که می‌توان به آن‌ها افتخار کرد.

گفتنی است این همایش علمی با محورهای زندگی‌نامه (تبارشناسی، تحصیلات و طی مدارج ـ اساتید ـ شاگردان)، فقه و اصول (آراء و نظرات فقهی، تألیفات، تحقیقات، روش تدریس اخلاق و عرفان، سیره و سبک زندگی، اصول اخلاقی و سیر و سلوک عرفانی) و سیاسی اجتماعی و مذهبی (نقش مرحوم آیت‌الله شیخ محمدتقی بجنوردی در تحولات سیاسی اجتماعی عصر قاجار، علل و عوامل هجرت به مشهد، نقش ایشان در نهضت تنباکو و. ..) در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه www.mafakherbojnourd.ir ثبت‌نام و مقالات خود را تا تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ به دبیرخانه همایش واقع در خراسان شمالی، شهر بجنورد ارسال نمایند.

 
ارسال نظر