کد خبر: ۲۵۷۶

تجلی شاخصه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» مسلمانان در روز جهانی قدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: این «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» بودن شاخصه اصلی ایمان مؤمنان است که امام راحل بروز و ظهور آن را در قالب روز جهانی قدس بنا نهادند.
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

تجلی شاخصه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» مسلمانان در روز جهانی قدستجلی شاخصه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» مسلمانان در روز جهانی قدستجلی شاخصه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» مسلمانان در روز جهانی قدستجلی شاخصه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» مسلمانان در روز جهانی قدس

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت‎‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، روز قدس را روز مقابله با استکبار جهانی دانست و گفت: روز قدس ابتکار امام راحل است که هر سال پرشورتر دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با استکبار جهانی یک اصل، اصیل قرآنی است، افزود: خداوند در قرآن کریم وعده داده است که اسلام را بر کره زمین مسلط کند و قطعاً خداوند هم خلف وعده نمی‌کند چنانچه فرمود «... لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ؛. .. تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند هر چند مشرکان را ناخوش آید» (آیه ۹ سوره صف).

حجت‎‌الاسلام قانع با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ...؛ محمد [ص] پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر [و] با همدیگر مهربانند...» گفت: این «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» بودن شاخصه اصلی ایمان مؤمنان است که امام راحل بروز و ظهور آن را در قالب روز جهانی قدس بنا نهادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و از صفحه روزگار محو خواهد شد و قطعاً این مسئله با استقامت و مقاومت ملت‌های مسلمان دنیا محقق خواهد شد.

وی در ادامه به حضور گسترده مردم شیراز در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: بعد از چند سال کم رنگ شدن راهپیمایی روز جهانی قدس به دلیل شیوع کرونا، امروز شاهد حضور پرشور و انقلابی و هیجانی مردم شیراز در راهپیمایی روز قدس هستیم که نشان می‌دهد مردم واقعاً پای آرمان‌های انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

حجت‎‌الاسلام قانع ادامه داد: به تعبیر قرآن کریم هر قدمی که برای مقابله با کفار و ظالمان برمی‌داریم، موجب خشم کفار می‌شود و هیمنه خود را در خطر می‌بینند و قطعاً این قدم‌ها برای مقابله با ظالمان عالم مأجور خواهد بود و امیدواریم این حرکت‌ها به نابودی صددرصدی اسرائیل و شکستن هیمنه آمریکای جنایتکار بینجامد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار