کد خبر: ۲۶۱۷

برترین‌های مسابقات ترنم وحی در استان بوشهر معرفی شدند

بوشهر- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از قهرمانی مؤسسه قرآنی مصباح الهدی وحدتیه در مسابقات ترنم وحی استان خبر داد.
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

 

برترین‌های مسابقات ترنم وحی در استان بوشهر معرفی شدند

برنامه ترنم وحی در ابتکاری نوین در فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر و قهرمانی مؤسسه قرآنی مصباح الهدی وحدتیه در دومین دوره این مسابقات در دو بخش برادران و هم خواهران برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: سال گذشته با تصویب شورای فرهنگ عمومی و تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان بوشهر به عنوان اولین پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد، که دستگاه‌های قرآنی اقدام به انجام برنامه‌هایی در زمینه قرآن کردند.

وی اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به عنوان تخصصی‌ترین نهاد قرآنی استان نیز در این سال برای دومین سال پیاپی اقدام به برگزاری مسابقات بین مؤسسات و خانه‌های قرآنی با عنوان ترنّم وحی با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز بوشهر و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بوشهر کرد.

احمدی منفرد ادامه داد: این مسابقات با حضور ۳۲ مؤسسه و خانه قرآنی به تفکیک ۱۶ گروه برادر و ۱۶ گروه خواهر برگزار شد و هر گروه شامل یک تیم سه نفره شامل یک قاری به عنوان نماینده بخش قرائت، یک حافظ به عنوان نماینده بخش حفظ و نفر سوم به عنوان نماینده بخش مفاهیم بود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ابراز داشت: این مسابقات به صورت تک حذفی برگزار شد و از مرحله یک هشتم شروع، و بعد مرحله یک چهارم و نیمه نهایی و در آخر فینال مسابقات بین دو تیم برگزار شد.

وی اضافه کرد: در اولین روز از ماه مبارک رمضان، شاهد برگزاری افتتاحیه این مسابقات با مسابقه قرآنی بین خانه قرآن قرآن شهدا نیروگاه اتمی بوشهر و مؤسسه قرآن و عترت سراج پهلوان‌کشی بودیم.

احمدی منفرد افزود: مسابقه پایانی در بخش برادران بین مؤسسه مصباح الهدی وحدتیه و خانه قرآن شهدا نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد که مؤسسه مصباح الهدی وحدتیه توانست با ۳۶۵ امتیاز خانه قرآن شهدای نیروگاه اتمی شکست دهد و قهرمان مسابقات در بخش برادران شود.

وی ادامه داد: خانه قرآن شهدای نیروگاه اتمی بوشهر حائز کسب رتبه دوم و مؤسسه حضرت رقیه سلام الله علیها شهر بوشهر نیز به مقام سوم بخش برادران دست یافت.

وی افزود: در بخش خواهران مسابقه فینال بین مؤسسه مصباح‌الهدی وحدتیه و خانه قرآن شهید کاظمی شهر برازجان برگزار شد که در نهایت مؤسسه مصباح‌الهدی وحدتیه توانست خانه قرآن ضامن آهو برازجان شکست دهد و در این بخش نیز به عنوان قهرمانی دست یافت و مؤسسه مشکات چغادک نیز حائز کسب رتبه سوم بخش خواهران شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: این مسابقات قرآنی همه روزه در ماه مبارک رمضان از شبکه ملی امید از ساعت ۱۴ همراه با مسابقه پیامکی برای بینندگان، و رأس ساعت ۲۱:۱۵ نیز از شبکه استانی صدا و سیمای استان بوشهر پخش شد.

گفتنی است، اعضا تیم مؤسسه مصباح الهدی وحدتیه در بخش برادران متشکل از علی صالحی زیارتی، محمد شادور و عباس زارعی و در بخش خواهران شامل فاطمه سادات شجاعی و زهرا زارعی بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار