کد خبر: ۲۶۲۷
رئیس حوزه هنری استان زنجان:

هنر در مقابل تحریف‌ها بایستد

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: هنر تبیین درستی از گذشته داشته و کنشگر امروز بوده و هنر امروز باید پیشران آینده باشد.
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

امیر نعمتی پیش از ظهر امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) در آیین اختتامیه دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با بیان اینکه اولین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سال ۹۸ با حضور ۱۲ گروه نمایشی و ۴۵ اجرا برگزار شد، اظهار کرد: همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد تا سرانجام سال گذشته با همکاری مساجد و دبیران، دومین دوره این همایش با همراهی ۱۲ گروه نمایشی آغاز شد.

وی افزود: از ۱۲ گروه دومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، بیش از ۸ گروه به اجرا پرداخته و گروه‌های دیگر در زمان‌های دیگر اجرا خواهند داشت و این گروه‌ها با حضور بیش از ۶۲ نفر از هنرجویان، بالغ بر ۴۵ داشتند.

این مسئول تصریح کرد: در همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، حرفه‌ای بودن هدف ما نیست، بلکه نقش تربیتی تئاتر و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر مدنظر قرار گرفته‌ است. تئاتر هنر مقدسی است و این هنر در میان هفت هنر شناخته شده دنیا به‌ عنوان ششمین هنر تلفیقی از هنرهای دیگر است. زنده بودن، پویا بودن و نفس به نفس بودن تماشاگر و بازیگر بر روی صحنه خاصیت و ویژگی‌های خاصی را به هنر نمایش داده‌ است.

نعمتی با بیان اینکه همه هنرهای ما ریشه در دین دارد، ادامه داد: اینکه در هنر بازیگری یک انسان می‌خواهد انسان دیگری را در صحنه متجلی کرده، انسان دیگری را نشان داده و در جلد فرد دیگری رود لذت‌بخش است. هنر بازیگری هنر فاخری است و نگاه ارزش‌مداری باید یه آن داشته‌ باشیم و یکی از اهداف ما در تئاتر بچه‌های مسجد این است که نگاه متفاوتی به هنر ایجاد کنیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه هنر امروز ما باید روایتگر درست گذشته بوده و مقابل تحریف‌ها بایستد و همچنین تبیین درستی از گذشته داشته و کنش‌گر امروز و پیشران آینده باشد، عنوان کرد: مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم‌محوری سه مولفه مهم هنر است که در سند تحول حوزه هنری استان نیز به آن توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در تابستان سال‌جاری برگزار کنیم.

در این مراسم از یک گروه نمایشی به عنوان گروه منتخب، ۵ بازیگر منتخب، همه گروه‌های اجراکننده نمایش در دومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و هیئت داوران تقدیر شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار