کد خبر: ۲۶۴۱
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

پرچمداران جبهه مقاومت پرورش یافته مکتب فکری نادر طالب زاده هستند

غلامرضا منتظری با بیان اینکه پرچمداران جبهه مقاومت پرورش یافته مکتب فکری نادر طالب زاده هستند، گفت: ایشان در بسیاری از حوزه‌ها از جمله هنر و غرب شناسی نادر بود و اندشه تحول خواه داشت.
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

به گزارش نهضت اسلامی، غلامرضا منتظری در مراسم هفتمین روز درگذشت نادر طالب زاده اظهار کرد: طالب زاده یک مجاهد خستگی ناپذیر و دارای تفکر جهانی بود.

نماینده مردم گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: جهاد یعنی تلاش و کوشش در حالی که دشمن را مقابل خود می‌بینید و موانعی پیش روی شما قرار دارد و این توصیف مصداق طالب زاده است زیرا دشمن را به درستی می‌شناخت و با موانعی که در راه مبارزه وجود داشت کاملاً آشنا بود.

وی اضافه کرد: طالب زاده خستگی را در خاک مدفون کرد و درخت استقامت را در جغرافیای جبهه مقاومت بارور کرد.

منتظری با بیان این مطلب که بسیاری از افرادی که پرچم دار جبهه مقاومت هستند پرورش یافته مکتب فکری طالب زاده هستند افزود: ایشان در بسیاری از حوزه‌ها از جمله هنر و غرب شناسی نادر بود و اندشه تحول خواه داشت و به وضع موجود راضی نبود.

وی تصریح کرد: طالب زاده در حالی که در غرب مشغول تحصیل بود دغدغه تحول ایران زمین را داشت و از نظام شاهنشاهی رنج می‌برد، زمانی که صدای عزت بخش امام را شنید همچون تشنه‌ای به سمت ایران پرکشید تا در تحولات ایران سهیم باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در اندیشه طالب زاده هنر یک ابزار و مقصد برای اهداف دنیایی نیست بلکه عطیه خداوندی است که بر دل انسان نازل شده تا هنرمند با بهره‌مندی از کشش هنر، دیگران را به کوششی دوباره برای گام نهادن در طریق نیک فرجامی کمک کند.

وی ادامه داد: وقتی در جنگ صفین یاران پیامبر (ص) در تشخیص جبهه حق دچار سرگردانی شدند، پیامبر فرمود ببینید عمار در کدام جبهه قرار دارد و او را ملاک حق دانست، در آسمان شبهه و اشکال عرصه هنر هم، طالب زاده عمار عرصه شد و پایه گذار جشنواره‌ای با همین نام شد تا مسیر درست را روشن کند، او بذر این نهال را کاشت و ما موظف به ادامه راهیم.

منتظری غرب شناسی را شاخصه مهم طالب زاده برشمرد و افزود: نادر طالب زاده فردی نبود که از دور دستی بر آتش داشته باشد، اندیشه‌های غربی را کاملاً می‌شناخت و عالمانه و آگاهانه روشنگری می‌کرد به همین دلیل دنیای غرب از او وحشت داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار