کد خبر: ۲۶۵۰
رئیس سازمان مدارس صدرا گفت:

گسترش مدارس صدرا، به‌عنوان مدارس الگوی دولتی در دستور کار است

رئیس سازمان مدارس صدرا گفت: طبق سند ابلاغی رئیس‌جمهور به آموزش‌وپرورش مبنی بر عدالت آموزشی و تربیتی، مدارس صدرا به‌عنوان الگوی مدارس دولتی باید گسترش یابد.
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا،  در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: توانمندسازی مدیران مدارس و اجرای برنامه‌های کارگاهی و مهارت افزایی و ایجاد ظرفیت‌های تجربی به‌ویژه در حوزه بین‌الملل، ازجمله برنامه‌های سازمان مدارس صدرا برای تقویت بخش تربیتی و پرورشی در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در اولین گام در نظر است هزار نفر از معاونین پرورشی در دو سطح ويژه و عمومی و مؤثرین پرورشی استان‌ها، توانمندسازی شوند.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا بر پیشبرد هدف الگوسازی برای مدارس سراسر کشور در این مجموعه تأکید کرد و افزود: یقیناً دانش‌آموزانی که در مدارس صدرا در حال تحصیل هستند ، نیاز‌مند رشد هستند و سازمان مدارس صدرا برای رسیدن به این هدف رویه‌ای را طراحی و اجرا می‌کند و به‌عنوان الگو جهت استفاده این مدارس ارائه می‌دهد؛ البته ابتدا برای خودش اجرا می‌کند تا در آینده برای سایر مدارس، الگو باشد.

وی تصریح کرد: با همکاری آموزش‌وپرورش می‌توان مدارس صدرا را به‌عنوان الگوی مدارس دولتی قرارداد و برای رشد و ارتقاء مباحث تربیتی در دیگر مدارس برنامه‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام تقدیری اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده، بسترهای لازم برای تغییر در برخی کتب درسی، به‌ویژه کتاب‌های دینی مدارس ایجاد شده است و به‌زودی شاهد این امر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری افزود: کانون‌های پرورشی با دارا بودن 1031 شعبه و اعتبارات بسیار خوب درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، ظرفیت مناسبی برای انجام کارهای تربیتی است که تاکنون کمتر از آن استفاده‌شده است؛ لذا با تقویت و نصب مدیران جهادی در این نهاد، می‌توان از این ظرفیت بالقوه برای کمک به بخش‌های آموزشی و تربیتی به‌ویژه در مدارس آموزش‌وپرورش استفاده کرد.

گفتنی است استان خراسان شمالی دارای 5 باب مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا می‌باشد و تعداد 547 دانش‌آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم، در آن‌ها در حال تحصیل هستند.

 

ارسال نظر