کد خبر: ۲۶۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

مقابله با جنگ چند وجهی دشمنان نیازمند پدافند فرهنگی قوی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی عظیمی را علیه فرهنگ، اقتصاد و سیاست ملت ما به کار گرفته است، گفت: این جنگ نرم نیازمند پدافند فرهنگی قوی برای مقابله است.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی  در نشست تقدیر از مقام معلم به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با اشاره به جنگ نرم دشمنان تاکید کرد: واقعیت جامعه ما امروز این است که بعد از دو سال بحران‌های امنیتی ابتدای انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال جنگ تحمیلی با بیش از ۴۰ کشور دنیا در واقع جنگ واقعی ایران با دشمنان تازه شروع شده بود در حالی که همه فکر می‌کردند جنگ پایان رسیده است.

وی افزود: همانطور که امام خمینی رحمت الله در پیام قطعنامه ۵۹۸ فرمودند تازه جنگ ما آغاز شده، شاهد بودیم که دشمنان از طریق فرهنگ و اقتصاد سعی بر ضربه زدن به ملت ما داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: امام راحل در آن پیام به وضوح شرایط را تبیین و به صورت شفاف اعلام کردند که در چه موقعیتی هستیم و فرمودند جنگ ما جنگ عقیده است و مرز جغرافیایی نمی‌شناسند ما برای مرز‌های ایران نجنگیدیم بلکه می‌خواستیم پرچم لا اله الا الله بر بلندای رفیع دنیا به اهتزاز در بیاید لذا جنگ ما برای حاکمیت سیاسی و بازگرداندن آن به صاحب اصلیش یعنی، ولی عصر عجل الله بود و وسعت آن به تمام دنیا گسترده می‌شد.

عبدالهی افزود: در این ۳۰ سال بعد از دهه ۶۰، کشور درگیر یک جنگ ترکیبی تمام عیار در سخت‌ترین شرایط بود جنگی که آنچنان پیچیده است که نمی‌توانیم عوامل آن را شناسایی کنیم و مدام در این حوزه تلفات می‌دهیم.

وی گفت: جنگ ترکیبی امروز در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست مانند جنگ‌های موشکی و اسلحه نیست که بتوانیم هدف را شناسایی کنیم لذا در این بستر همیشه منفعل هستیم و طبق فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر در مقوله فرهنگ در این جنگ ترکیبی ضربه بخوریم در مابقی عرصه‌ها نیز شکست خواهیم خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در برابر این جنگ چند وجهی اگر پدافند فرهنگی درستی را نداشته باشیم قطعاً در سایر حوزه‌ها نیز موفق نخواهیم بود، بیان کرد: در این بستر تعلیم و تربیت جایگاه مهمی دارد و از طلبه تا معلم و مدیران می‌بایست دغدغه فردای بچه‌های انقلاب اسلامی را داشته باشند.

عبدالهی گفت: ما امروز دچار هجمه سنگین با تلفات بالا هستیم، اما نتوانستیم به درستی احساس خطر کنیم و دقیقاً دشمن از همین حوزه‌ها است که ورود می‌کند همانطور که چند سال پیش پخش موزیک‌های نامتعارف در مدارس از بدنه خود آموزش و پرورش متأسفانه سر بر آورد و نشان داد که این حجم تا چند اندازه جدی است.

وی با اشاره به اقداماتی مانند راه اندازی پویش سلام فرمانده در مدارس به مثابه یکی از اقدامات فرهنگی برای مقابله با چنین تهاجم‌هایی افزود: باید در قبال این جنگ فرهنگی همه احساس مسئولیت کنیم وگرنه شهری مانند سرخه را از دست می‌دهیم و همچنین خانواده‌ها درگیر بحران می‌شوند این طور نیست که در جنگ فرهنگی صرفاً شهر‌های بزرگ یا فرزندان آن‌ها تهدید شوند بلکه همه ما و فرزندان ما در این عرصه در خطر جدی قرار دارد لذا همه و از جمله بدنه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت می‌بایست با احساس مسئولیت به صورت جدی در مقابله با این جنگ تمام عیار اهتمام داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در خاتمه ضمن گرامیداشت مقام معلم و همچنین اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان بیان کرد: ما می‌دانیم که معلمان مشکلاتی دارند، اما نباید از جنگ ترکیبی دشمنان نیز غفلت کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار