کد خبر: ۲۶۵۴
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز خبرداد :

آمادگی ۱۰۸ مدرس قرآن البرزی برای برگزاری جلسات خانگی قرآن

جواد ملازاده گفت: در راستای توسعه جلسات قرآن خانگی؛ ۱۰۸ معلم قرآن اعلام آمادگي كردند و مکان برگزاری اين جلسات مشخص شده است.
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

 

آمادگی ۱۰۸ مدرس قرآن البرزی برای برگزاری جلسات خانگی قرآن

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: عملیات ماه مبارک رمضان در چهار محور راهبری و قرارگاه رمضان در قالب پنج برنامه در سطح هفت شهرستان کرج، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، چهارباغ و طالقان برگزار شد.

وی افزود: مراسمات جزء خوانی، محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم و محافل قرآنی سیار در بوستان‌ها و پارک‌ها برپا شد؛ همچنین برگزاری بیش از ۹۰ کرسی‌ تفسیر در سطح شهرستان‌های استان البرز در مساجد، حسینه‌ها، موسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی به همت امام جمعه‌ها و روحانیون مساجد و حسینیه‌ها از جمله اقدامات اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات بوده است.

ملازاده تصریح کرد: مفسرین قرآن کریم کرسی‌های تفسیر براساس نیازمندی‌های روزانه با کتاب‌هایی که در اختیار آنها قرار گرفته بود نکاتی را در قالب جزئی که خوانده می‌شد بیان می‌کردند.

وی ضمن اشاره به همکاری با برنامه‌های مجازی و مسابقات قرآنی سایر ارگان‌‎‌ها از جمله سپاه، سازمان اوقاف و شهرداری در جهت هم افزایی بهتر و داشتن یک پرچم واحد در سطح استان، ادامه داد: اداره اموره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی البرز در راستای برگزاری برنامه " قرآن بهترین پناه " که توسط سپاه برگزار می‌شود در کنار فعالیت‌های قرآنی مستمر خود، ایفای نقش می‌کند و داوری بخش شفاهی را بر عهده دارد.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز توضیح داد: در سال جاری هفدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار خواهد شد که خوشبختانه در استان البرز به واسطه تنوع شرکت کننده‌ها در سطح شهرستان‌ها دو حوزه فعالیت و امتحانی در کرج و ساوجبلاغ وجود دارد؛ در حوزه شهرستان ساوجبلاغ ۲۲ شرکت کننده و در حوزه شهرستان کرج در سه بخش ده جزء، بیست جزء و سی جزء ۲۲۴ نفر شرکت کننده حضور خواهند داشت.

این مسئول بیان کرد: برای هفدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم شهرستان ساوجبلاغ، اداره تبلیغات اسلامی و برای شهرستان کرج نیز در موسسه مشکات ولایت دانشگاه علمی کاربردی، پذیرای شرکت‌کنندگان خواهیم بود.

ملازاده درخصوص برنامه‌های اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برای شش ماه اول سال، عنوان کرد: در راستای توسعه جلسات قرآن خانگی بیش از ۱۰۸ معلم قرآن و مکان برگزاری برای جلسات قرآن خانگی شناسایی شده و مقدمات آن در دست اقدام است، در همین راستا قصد داریم برای ارتقاء سطح تخصصی و معرفتی معلمین قرآن خانگی کلاس‌های آموزش حضوری در سطح هر هفت شهرستان استان تا پایان شهریورماه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: دوره‌های تخصصی تربیت آموزشیار برای نهادهای خارج از سازمان تبلیغات اسلامی که قرآنی نیستند مانند نیروی انتظامی، ناجا و سپاه در قالب سه دوره تربیت آموزشیار با حضور بیش ۱۲۰ نفر از درجه‌داران برگزار خواهد شد تا بتوانند در سطح مناطق نظامی و شهرستان خودشان ایفای نقش کرده تا سطح سواد قرآني كاركنان ارتقاء يابد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار