کد خبر: ۲۶۷۰
حجت‌الاسلام اخوان‌ صباغ بیان کرد:

بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت استان‌ها در اجرای طرح‌های سازمان دارالقرآن

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه در سال جدید درصددیم که هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت استان‌ها در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم گفت: ۱۴ سامانه قرآنی راه‌اندازی می‌شود و تلاش می‌کنیم فعالیت‌های قرآنی را به صورت مستمر و با تأکید بر فعالیت‌های گفتمانی، رسانه‌ای و هنری توسعه دهیم.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵

بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت استان‌ها در اجرای طرح‌های سازمان دارالقرآن

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه برنامه سازمان برای سال ۱۴۰۱ این است که هر چه بیشتر از ظرفیت استان‌ها در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم، گفت: حمایت از برگزاری مراسم و محافل قرآنی و اجرای ده‌ها عنوان برنامه در مناسبت‌های دینی و انقلابی با استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی و عمومی از برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم در سال گذشته بود. امسال نیز با اتکا به ۱۴ هزار مؤسسه و خانه‌ قرآن، برنامه‌های قرآنی متنوعی در کشور در حال اجراست که تلاش می‌کنیم این فعالیت‌‌ها را به صورت مستمر و با تکیه بر فعالیت‌های گفتمانی، رسانه‌ای و هنری توسعه دهیم.

وی ادامه داد:‌ در سال جدید توسعه فعالیت سامانه‌های فضای مجازی را برای افزایش مخاطب قرآنی خواهیم داشت. همچنین آموز‌ش‌های تخصصی و شناسایی و کشف استعداد‌های قرآنی را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان دارالقرآن اظهار کرد:‌ یکی دیگر از برنامه‌های ویژه ما مجوز چاپ و نشر قرآن کریم است که در سال جدید با توجه به توافقی که با مرکز طبع و نشر قرآن صورت گرفته این فعالیت را با قدرت بیشتری پیش خواهیم برد. طی توافق صورت گرفته در این حوزه از ظرفیت هیئت علمی که برای این فعالیت تشکیل شده است، این اقدام را با قوت بیشتری ادامه خواهیم داد.

اخوان صباغ با بیان اینکه ظرفیت خوبی را در حوزه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در طول سال گذشته داشتیم، گفت: سال جدید نیز با برنامه‌های متنوع‌تری از این ظرفیت ایجاد شده بهره‌مند خواهیم شد. البته انس با قرآن به شکلی که باید وجود داشته باشد، وجود ندارد و ضرورت دارد تا در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

وی در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی در سال جدید گفت: این ظرفیت وجود دارد که در هر روستا یک خانه قرآن داشته باشیم و آنها نیازمند فضای فیزیکی نیستند و باید از ظرفیت‌ انسانی در این حوزه استفاده کرد. همچنین برای ماه مبارک رمضان برنامه منسجمی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به صورت هماهنگ این فعالیت‌ها اجرا شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم از راه‌اندازی و توسعه پیشخوان مجازی سامانه‌های الکترونیکی این سازمان خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن اهداف دولت الکترونیک که مورد تأکید مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور است این سامانه‌‌ها به مرحله اجرا در آمد.
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی ۱۴ سامانه از سال گذشته آغاز شده است، گفت: سامانه‌های آموزش مجازی قرآن و عترت، سامانه مؤسسات و سامانه آزمون‌های حفظ به صورت کامل تحویل داده شده‌اند و سامانه‌های مدیریت آموزش، سامانه آزمون حفظ عمومی، سامانه خانه‌های قرآن در حال تکمیل و مابقی سامانه‌ها نیز تا نیمه سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل داده خواهند شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به گزارشی از برنامه‌های سال گذشته و مهمترین برنامه‌‌های این سازمان در سال جدید گفت: فعالیت‌های سازمان در سال ۱۴۰۰ در سه حوزه و با در نظر گرفتن اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ و اجرا شد و طی سالی که پشت سر گذاشتیم برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های قرآنی به صورت تخصصی و عمومی برنامه‌ریزی کردیم که مخاطبان زیادی داشته است.

وی افزود: جامع‌ترین فعالیت‌مان تولید محتوا‌ی قرآنی بود که در طول سال با استفاده از فضای مجازی و حقیقی عرضه شد. آموزش استعداد‌های قرآنی و پرورش آنها همچنان در دستور کار قرار دارد و آموزش‌ تخصصی و عمومی و برنامه‌های تربیت قرآنی و نیز فعالیت‌ مراکز تعلیم و تربیت قرآنی با قوت دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برخی کارهای سال ۱۴۰۰ گفت: جشنوار‌ه‌هایی را با همکاری نهاد‌های مختلف برگزار کردیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی پویش‌های مردمی در مناسبت‌های ویژه در بستر فضای مجازی در قالب شش جشنواره در ماه مبارک رمضان، شامل جشنواره قرآنی نور امید با مشارکت ۷ هزار اثر، جشنواره قرآن، خانواده، امید با مشارکت ۳۲ هزار نفر، جشنواره قرآن بهترین پناه با مشارکت ۲۰۰ هزار نفر، جشنواره قرآنی و مجازی استان اردبیل با مشارکت ۵۰ هزار نفر، جشنواره ستاره باران با بازدید حدود یک‌میلیون و ۲۲ هزار نفر در فضای مجازی، جشنواره نور امید با مشارکت شورای عالی قرآن شهرداری تهران با مشارکت ۳۰۰ کنشگر اجتماعی اعم از هنرمندان، افراد شاخص اجتماعی و قرآنی و همچنین راه‌اندازی پویش ملی هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی در ماه محرم با مشارکت ۷ هزار تشکل قرآنی اشاره کرد. همچنین جشنواره‌ای را برای خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جدید برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار