کد خبر: ۲۶۸۱
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

برگزاری آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

هفدهمین دوره آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم، جمعه ۲۳ اردیبهشت، به صورت کشوری برگزار می‌شود.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۹

رئیس اداره امور قرآنی استان تهران اعلام کرد: هفدهمین دوره آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم، جمعه ۲۳ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، جواد تجلیان افزود: بر اساس مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح ارزیابی و اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم همه ساله در یک دوره و در چهار مرحله برگزار می‌شود.

وی گفت: این آزمون امسال در ۹۲ حوزه در کل کشور و به صورت سراسری با حضور ۱۰ هزار حافظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی استان تهران با بیان اینکه در استان تهران نیز بیش از هزار نفر شرکت کننده داریم افزود: این آزمون امسال به صورت متمرکز در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.

تجلیان خاطرنشان کرد: این آزمون محدودیت سنی ندارد و همه افراد حافظ ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در چهار مرحله برگزار می‌شود، افزود: مرحله اول کتبی، مرحله دوم شفاهی، مرحله سوم مفردات و مرحله آخر مرحله تفسیر خواهد بود.

تجلیان تاکید کرد: مدارک اعطایی به حفاظ همتراز با مدارک دانشگاهی از دیپلم تا دکتری قابل ارزیابی است.

رییس اداره امور قرآنی استان تهران درباره مزایای این آزمون گفت: کمک هزینه و تحصیلات رایگان در دانشگاه‌های سراسر کشور، تمهیدات ویژه در دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح برای حفاظ از جمله مزایای شرکت در این آزمون است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار