کد خبر: ۲۷۴۸
حجت الاسلام  قمی در «نشست‌های تخصصی هیئات و تشکل‌های دینی برگزیده در مهرواره هوای نو» بیان کرد:

«هوای نو» زیر ساختی برای عرصه هیئت  

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از «مهرواره هوای نو» به عنوان یکی از زیرساخت‌ها درعرصه تشکل‌ها و  هیئات خبر داد و ابراز امیدواری کرد تمام فعالیت‌های این مجموعه بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند.
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، صبح پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، «نشست‌های تخصصی هیئات  و تشکل‌های دینی برگزیده در مهرواره هوای نو» با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی- ریاست سازمان هیئت و تشکل‌های دینی – و وحید ملتجی -  دبیر مهرواره «هوای نو» -  برگزار شد.

این سلسله نشست‌ها در پنل صبح نخستین روز خود که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، میزبان حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عزت الله ضرغامی وزیر گردشگری بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست  در پاسخ به سئوال یکی از خواهران شرکت کننده در زمینه توجه بیشتر سازمان تبلیغات به هیئات خواهران با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) گفت: در اندیشه‌های حضرت امام همواره توجه واثرگذاری حضور بانوان در جامعه مورد تاکید قرار گرفته است چرا که به اعتقاد امام خمینی (ره)، «زنان رهبران نهضت هستند»، این درحالی است که حتما در میان بانوان کشور ما افراد فرهیخته و شاخص کم نیست  وباید از حضور بانوان در حل مشکلات و مدیریت هیئات‌های خواهران استفاده شود.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما در سازمان تبلیغات اسلامی، جدی گرفتن بانوان در هیئات و مساجد و همه امور است و نباید اینگونه تصور شود که حضور بانوان در مساجد و هیئات حاشیه‌ای است.
حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه، توجه به حضور بانوان در اولویت‌های ما قرار دارد ابراز امیدواری کرد گام‌های خوب و موثری برای حضور بیشتر بانوان در عرصه تشکل‌های مذهبی برداشته شود.
وی در مورد حضور هیئات و تشکل‌ها در رویداد اربعین گفت: اگر چه، ما عضو ستاد اربعین نیستیم، اما تلاش می‌کنیم در مورد ساختاری در این زمینه فعال باشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به  تشکیل شورای شبکه هیئات، این شبکه را یکی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات نام برد که برگزاری نشست‌های تخصصی هیات‌ها و تشکل‌های دینی    را نشان از جدی گرفتن این هیئات دانست.
وی در مورد ثبت تشکل‌های دینی که مورد سئوال یکی دیگر از حاضرین در جلسه بود نیز گفت که این امر در دستور کار مجلس شورای اسلامی است و تا چند ماه آینده نیز تصویب خواهد شد.
حجت الاسلام قمی در مورد فعالیت‌های تبلیغی رسانه ملی در مورد هیئات و تشکل‌های دینی نیز از رایزنی‌ها و گفتگو‌های مفصل با مدیر رسانه ملی خبر داد.
وی با بیان اینکه یکی از کار‌های جدی ما که تقریبا بخش اعظمی از آن نیز طی شده است «تشکیل اتاق وضعیت فرهنگی زیست بومی» است گفت: با راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی زیست بومی می‌توانیم تصویر روشن از استان‌ها و حتی شهرستان‌ها از وضعیت فرهنگی آنان داشته باشیم و هر میزان که به محقق شدن این اتاق نزدیکتر شویم نگاه ما به وضعیت فرهنگی کشور مشرف‌تر خواهد شد و حتما با کمک تشکل‌های دینی می‌توان این نگاه را به نگاه ملی در این زمینه گره زد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مورد حمایت از تشکل‌های دینی و هیئات، وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی را در این زمینه فقط وظیفه پشتیبانی دانست  و بیشترین سهم را بردوش خود تشکل‌های دینی اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قمی در مورد وضعیت بی نظمی و آشفتگی مدیریت مساجد از تلاش‌های سه ساله سازمان تبلیغات اسلامی در رده‌های بالا دستی کشور برای نظم بخشی به این امور خبر داد و اظهار داشت: بیشترین فعالیت ما برای رفع این مشکلات بیشتر از جنس رایزنی بوده است و معتقدیم باید مطالبات مردمی در این زمینه شکل بگیرد تا مدیریت مساجد به یک انضباط معقول برسد، به عنوان مثال در برخی از مناطق در حالی که هیئات محله؛ جایی برای فعالیت ندارند، اما مشاهده می‌شود که مساجد خالی هستند، اما تشدد و آشفتگی در مدیریت مساجد اجازه نمی‌دهد که هیئات در مساجد جا بگیرند که باید این امور با مطالبات مردمی سروسامان بگیرد.
وی با بیان اینکه تشکل‌های دینی و هیئات، یکی از پدیده‌هایی است که کمترین وابستگی به حاکمیت را دارند یادآور شد: این تشکل‌ها  باید توسط مردم اداره شوند و باید مراقبت شود تا دچار آفت و آسیب نشوند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از مهرواره «هوای نو» به عنوان یکی از زیرساخت‌ها درعرصه تشکل‌ها و هیئات خبر داد و ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های این مجموعه بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی سخنان پایانی خود را به «جهاد تبیین» اختصاص داد و گفت: حضرت آقا در شش ماه گذشته قریب به ۵۰ بار از توجه به جهاد تبیین سخن گفتند و این نشان می‌دهد که فعالیت‌های ما در این زمینه کافی نبوده است.
وی یکی از راه‌های توجه جدی به جهاد تبیین را «ورود مردم به جهاد تبیین» عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم ورق موازنه جهاد تبیین رابه سمت خودمان برگردانیم حتما ورود مردم به این عرصه لازم و ضروری است چرا که ما هرگاه مردم را وارد میدان کردیم پیروز میدان شدیم.
به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، توجه به فضای مجازی در جهاد تبیین یکی از ضروریت هاست و بهره گیری از محیط‌های فامیلی در فضای مجازی می‌تواند در این عرصه ثمربخش باشد چرا که ۸۰ درصد ایرانی‌ها در فضای مجازی فامیلی، عضو هستند.
وی در پایان، حضور جوانان و نوجوانان در جهاد تبیین را کارساز دانست و افزود: جهاد تبیین می‌تواند در جنگ رسانه‌ای امروز که برعلیه جمهوری اسلامی از سوی دشمنان راه اندازی شده است موثر باشد.     

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار