کد خبر: ۲۷۵۶
رئیس سازمان علوم و معارف اسلامی صدرا:

جهاد تبیین، جبهه مهم فرهنگی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد تقدیری گفت: جهاد تبیین یکی از مهمترین فرامین مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر بوده که یک جبهه مهم فرهنگی بوده و باید همه مسئولان و مردم برای تحقق آن تلاش کنند.
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

رویداد استانی پیشران مدارس صدرا در تحقق جهاد تبیین و امیدآفرینی، عصر چهارشنبه با حضور رئیس سازمان علوم و معارف اسلامی صدرا در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان علوم و معارف اسلامی صدرا در این مراسم گفت: جهاد تبیین یکی از مهمترین فرامین مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر بوده که یک جبهه مهم فرهنگی بوده و باید همه مسئولان و مردم برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین بخش‌های مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: جهاد تبیین بیانی، رفتاری، عاطفی و علمی از بخش‌های مختلف در این موضوع است.

رئیس سازمان علوم و معارف اسلامی صدرا سپس به ظرفیت فضای مجازی در تحقق جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: البته در این بین باید به تربیت رسانه‌ای نیز توجه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقدیری با تاکید بر اینکه مدارس صدرا ظرفیتی در تحقق جهاد تبیین هستند، گفت: نیمی از فارغ التحصیلان مدارس صدرا به دانشگاه فرهنگیان می‌روند و معلم می‌شوند که نشان از اهمیت این مدارس دارد.

وی ادامه داد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که با یک حساب سرانگشتی می‌توان نتیجه گرفت هر ماه در طول جنگ تحمیلی ۴۷۵ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی می‌شد.

تقدیری با بیان اینکه آموزش و پرورش کارخانه بزرگ نیروسازی است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد عدالت آموزشی و عدالت تربیتی در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی سپس به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تحقق این سند راهبردی و مهم مطالبه جدی مقام معظم رهبری است.

تقدیری به تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی با وزارت آموزش و پرورش درخصوص مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه کیفی سازی کتاب‌های آموزش و پرورش، توجه به نیروی انسانی و دیگر مسائل مطرح شده است.

وی در پایان گفت: آذربایجان شرقی یکی از موفق‌ترین استان‌ها در مدارس صدرا است، امیدواریم شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی در راه اندازی مدارس صدرا در دوره‌های راهنمایی و ابتدایی پیش قدم شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار