کد خبر: ۲۷۶۱
مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

چهار عنوان کتاب تولیدی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه کتاب تهران

حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با چهار عنوان کتاب در غرفه انتشارات سوره مهر نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «اعظم قاسمی» مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: رمان «برشکن» نوشته حمید علیدوستی شهرکی، رمان «گرنوشته» نوشته‌ی مسعود سلطانی، مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» سروده رضا طهماسبی و مجموعه شعر با لهجه‌ی قهفرخی «چقن‌بسته» سروده منصور دهقان قهفرخی چهار عنوان کتاب تولیدی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است که امسال در غرفه انتشارات سوره مهر نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.


اعظم قاسمی افزود: رمان «بُر شکن» نوشته حمید علیدوستی شهرکی، به برهه‌ای از تاریخ که تأثیر فراوانی در زندگی مردم استان چهارمحال و بختیاری داشته، می‌پردازد و با نمایش دادن سبک زندگی مردم آن زمان برخی از مناسبت‌های نادرست و پیامد‌های منفی اقدامات حکومت پهلوی در زندگی مردم را روایت می‌کند.
به گفته وی این رمان در ۱۵۶ صفحه و قطع رقعی در سال ۱۳۹۹ از سوی واحد آفرینش‌های ادبی استان و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید. این رمان در سال ۱۴۰۰ برگزیده جایزه قلم زرین شد.


قاسمی گفت: رمان «گَـرنوشته» اثر مسعود سلطانی نیز دیگر کتاب تولیدی حوزه هنری سلحشوری مردمان چهارمحال و بختیاری در برابر ظلم خوانین منطقه روایت می‌کند و با بهره‌گیری از ویژگی‌های بومی و محلی به بازآفرینی یک رویداد تاریخی با محوریت روح عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی مردم چهارمحال و بختیاری پرداخته است.
وی یاد آور شد: گرنوشته در ۱۶۲ صفحه و قطع رقعی در سال ۱۳۹۷ از سوی واحد آفرینش‌های ادبی استان و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و در سال ۱۳۹۸ جزء شش نامزد نهایی جایزه‌ی جلال آل احمد قرار گرفته است.


به گفته وی مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» سروده رضا طهماسبی شاعر جوان چهارمحال و بختیاری دیگر کتاب حضور یافته در نمایشگاه کتاب تهران است که شامل ۱۵ غزل، هشت شعر نیمایی، چهار چارپاره و اشعار دیگری از این شاعر جوان استان چهارمحال و بختیاری است.
قاسمی گفت: شاعر جوان این مجموعه توانسته است با تسلط بر ادبیات کهن و جریان شعر فارسی، گامی محکم در بیان احساسات و اندیشه‌های خود در قالب شعر کلاسیک و نو بردارد. این مجموعه در ۶۴ صفحه و قطع رقعی در سال ۱۴۰۰ از سوی واحد آفرینش‌های ادبی استان و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.


اعظم قاسمی «چقن‌بسته» مجموعه شعر با لهجه‌ی قهفرخی سروده منصور دهقان قهفرخی دیگر کتاب نمایشگاه عنوان کرد و گفت: کتاب شعر محلی (شعر گویشی) «چقن بسته» اشعار منصور دهقان قهفرخی با گویش شیرین قهفرخی در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی است که حاصل چندین سال تلاش شاعر در عرصه شعر محلی می‌باشد.
وی افزود: در این کتاب علاوه بر استفاده از قالب‌های گوناگون شعری و پرداختن به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، عاشقانه و غیره، از بسیاری از ضرب‌المثل‌ها، کنایه‌ها و طنز‌های تلخ و شیرین محلی نیز استفاده شده است.


مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: این مجموعه در ۱۴۸ صفحه و قطع رقعی در سال ۱۴۰۰ از سوی واحد آفرینش‌های ادبی استان با هدف احیای گویش و فرهنگ بومی فرخ‌شهر (قهفرخ)، یکی از شهر‌های چهارمحال و بختیاری توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.


علاقه مندان می‌توانند در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت با مراجعه به مصلی تهران، شبستان اصلی انتهای راهرو ۲۳؛ غرفه ۳۴ انتشارات سوره مهر کتاب‌های مورد نظر را خریداری کنند.

ارسال نظر